Virkatodistus ja sukuselvitys

Seurakuntamme jäsenrekisteriä hoitaa Kuopion aluekeskusrekisteri, joka antaa muun muassa virkatodistukset ja sukuselvitykset. Virkatodistusta tarvitaan esimerkiksi perunkirjoitukseen, kuolleen henkilön pankkiasioiden hoitoon ja perinnönjakoon. Nykyisin virkatodistusta ei tarvita passia tai ajokorttia varten.

Virkatodistuksen voi tilata:

1. Yksityishenkilöt: Tilaa virkatodistus verkossa -asiointipalvelunLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta (Huom. Sukututkimustilaukset täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä)

2. Organisaatiotilaajat: VirkatodistustilauslomakkeellaLinkki avautuu uudessa välilehdessä netin kautta

3. Puhelimitse numerosta 010 5733 100

4. Asioimalla henkilökohtaisesti keskusrekisterissäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

HUOM. Suosittelemme virkatodistuksen tilaamista ensisijaisesti sähköisen palvelun kautta. Näin vältät mahdolliset ruuhkat puhelinpalvelussa. Virkailijat ovat tarvittaessa yhteydessä, mikäli tilaukseen tarvitaan lisätietoja.

Tiedoksi: Virkatodistukset perunkirjoitusta varten saa nyt yhdellä tilauksella, kun vainaja on kuollut Kuopion aluekeskusrekisteriin kuuluvan seurakunnan (Siilinjärvi on) jäsenenä tai ollut viimeksi jäsenenä ennen siirtymistä muuhun rekisteriin. Todistus kattaa kaikki Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien tiedot 15:sta ikävuodesta alkaen.