Uudistimme verkkosivumme

Siilinjarvenseurakunta.fi toimii nyt kirkon yhteisellä alustalla. Verkkosivuilta saa tietoa kirkollisten perhejuhlien järjestämisestä, ajankohtaisista tapahtumista ja erilaisista palveluistamme. Verkossa voi jättää yhteydenottopyyntöjä, ilmoittautua ryhmiin ja tutustua tiloihimme sekä saada hengellistä sisältöä elämään.
lapset innoissaan tietokoneen ääressä

Siilinjarvenseurakunta.fi toimii nyt kirkon yhteisellä alustalla. Verkkosivuilla kerromme monipuolisesti seurakunnan toiminnasta ja palvelemme seurakuntalaisia niin arjen kuin juhlien kysymyksissä. Verkossa voi jättää yhteydenottopyyntöjä, ilmoittautua ryhmiin ja tutustua tiloihimme sekä saada hengellistä sisältöä elämään.

Uusilla verkkosivuilla kerrotaan monipuolisesti seurakunnan toiminnasta, palveluista, hallinnosta ja taloudesta. Sivuston sisältörakenne voi olla jo monelle käyttäjälle tuttu muiden luterilaisen seurakuntien sivuilta, sillä sivut on toteutettu Suomen ev.lut. kirkon yhteisellä Lukkari-julkaisujärjestelmällä. Sitä käyttää tällä hetkellä yli 240 seurakuntaa Suomessa – nyt myös Siilinjärvi.

Eri-ikäisten seurakuntalaisten toimintaan voi tutustua Tule mukaan -sivuilta, joilta pääsee myös ilmoittautumaan verkossa esimerkiksi leireille, kerhoihin ja rippikouluun.

Seurakunnan monipuolisesta tapahtumatarjonnasta löytää menovinkit Tapahtumista. Tilaisuuksia voi hakea ajankohdan, tapahtumaluokan tai sanahaun mukaan. Ristiäisiä, häitä, hautajaisia ja kirkollisia juhlia järjestävä saa Perhejuhlat-sivuilta selkeät ohjeet juhlan järjestämiseen ja asiointiin.

Seurakunnan työntekijöiden yhteystiedot ovat yksi verkkosivujen haetuimmista tiedoista, ja ne on saatavilla kattavasti myös uusilta sivuilta. Myös luottamushenkilöstön yhteystiedot saa näiltä sivuilta. Info ja asiointi -sivuilta löytyvät muun muassa virkatodistuksen tilaaminen ja muut kirkkoherranviraston palvelut, tilavuokrausasiat sekä kirkkovaltuuston ja -neuvoston pöytäkirjat, talouden asiakirjat ja tiedotteet.

Seurakunnan diakonia eli auttamistyö palveluineen on esitelty Apua ja tukea -sivuilla, ja uusilla verkkosivuilla voi jättää yhteydenottopyynnön Pyydä apua -lomakkeella. Myös palautetta ja rukouspyyntöjä voi jättää verkossa.

Tiloihin tutustumista helpottavat tilojen monipuoliset esittelyt, valokuvat ja hinnastot sekä karttalinkit. Niin ikään hautausmaiden tiedot, hautapaikka- ja haudanhoitohinnastot löytyvät kätevästi verkkosivuilta.

Osallistu-sivuille on koottu erilaisia vaikuttamisen mahdollisuuksia. Tutki uskoa -sivulta pääsee tutustumaan luterilaiseen uskoon ja voi esimerkiksi lukea tai kuunnella hartauksia.

Kirkon yhteinen julkaisualusta mahdollistaa yhteisten sisältöjen käytön seurakuntien kesken. Sivujen käyttö onnistuu erilaisilla laitteilla.

Siilinjärven seurakunnan edellinen suuri verkkosivu-uudistus toteutettiin vuonna 2012.

Lisätiedot: tiedottaja Sini-Marja Kuusipalo, sini-marja.kuusipalo@evl.fi, 044 7284 614

Tue Jun 11 09:00:00 EEST 2019