Vuonna 2020 yksitoista omaa rippikouluryhmää

Siilinjärven seurakunta tarjoaa vuonna 2020 rippikouluja saman verran kuin tänäkin vuonna. Rippikouluikäisiä on noin 280.

Kirkkoneuvosto hyväksyi seuraavan vuoden rippikoulusuunnitelman, jonka mukaan seurakunta tarjoaa ensi vuonna kaikkiaan 11 oman seurakunnan rippikouluryhmää ja yhden ryhmän muualla rippikoulun käyville nuorille.

Rippikoulu on kokonaisuus, joka koostuu ennakkotapaamisista talven ja kevään aikana sekä pääjaksosta, joka on leiri tai ns. päiväkoulu. Ryhmät alkavat lokakuussa. Kahden ryhmän leirit järjestetään kevätkaudella, muut kesällä. Valtaosa rippikoululeireistä pidetään Ruokoniemen leirikeskuksessa. Ryhmiin ilmoittautuminen on syyskuussa 2019.

Vuonna 2018 rippikoulun kävi Siilinjärvellä yli 97 prosenttia 15-vuotiaista kirkon jäsenistä.

Lue lisää kirkkoneuvoston kokouspöytäkirjasta 29.5.2019.

Siilinjärven seurakunnan rippikoulut

2019-05-31 08:00:00.0