Seurakunnassa yli 100 kesätyöntekijää

Siilinjärven seurakunnassa työskentelee kesällä yli 100 palkattua kesätyöntekijää.

Pitempiin kesätyösuhteisiin seurakunta palkkaa edellisten vuosien tapaan parikymmentä työntekijää: kolmetoista työntekijää hautausmaille (viisi puoleksi vuodeksi ja kahdeksan kuukaudeksi), kaksi kesäteologia, kanttorin, nuorisotyöntekijän, toimistosihteerin ja leirikeskuksen emännän.

– Siilinjärven seurakunta on haluttu työpaikka. Kaikkiin paikkoihin on ollut hakijoita, kirkkoherra Olli Kortelainen sanoo.

Kesätyöntekijöistä yli 80 on nuoria ohjaajia rippikouluissa, leireillä ja kesäkerhoissa. Ohjaustehtävät kestävät muutamasta päivästä viikkoon ja kolmeen viikkoon.  Parin viikon kesätyöpaikan seurakunnan hautausmaalta on saanut kaksi koululaista osana paikallisen yläkoulun ja Rotareiden Matkalippu Tulevaisuuteen -hanketta.

Lisäksi seurakunta työllistää yhdessä Siilinjärven kunnan kanssa 15–27-vuotiaita joustavaan kesätyöhön. Heistä 10 työskentelee seurakunnan kiinteistö- ja keittiötyössä sekä lasten kesäkerhoissa viikon ajan. Yhteensä joustavalla kesätyöllä työllistetään Siilinjärvellä 20 nuorta.

Lisätietoja:
kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi
talousjohtaja Urpo Reponen, 044 7284 621, urpo.reponen@evl.fi
nuorten työllistämisestä ja joustavasta kesätyöstä johtava nuoristyöntekijä Sauli Paavilainen 044 7284 655, sauli.paavilainen@evl.fi

2019-05-29 14:00:00.0