Valtuusto päätti tonttikaupoista ja jatkaa vuokrasopimuksia

Seurakunta myy rantatontteja ja uusii huvilatonttien vuokrasopimuksia.

Kirkkovaltuusto päätti myydä Siilinjärven Kehvolta kaksi noin 3 500 m2:n suuruista rantatonttia 80 000 eurolla. Ostajina ovat Antti Jaroma ja Henna Kärkkäinen sekä Juha ja Jenna Savolainen.

Kuopion Saari-Julkulasta kirkkovaltuusto päätti myydä huvilatontin 16 500 eurolla Leena Hyarttille, jonka kanssa tontin vuokrasopimus päättyy 31.12.2020. Lisäksi kirkkovaltuusto päätti uusia Saari-Julkulasta kaksi huvilatontin vuokrasopimusta 30 vuodeksi. Tontit on vuokrattu Hilkka ja Jarkko Huttuselle sekä Ilpo ja Marjut Rannankarille ja Risto ja Soili Voutilaiselle.

Kirkkovaltuusto on aiemmin linjannut, että kun Saari-Julkulan huvilatonttien vuokra-ajat päättyvät, vuokralaisille tarjotaan mahdollisuutta jatkovuokraukseen tai tontin ostoon. Seurakunta on vuokrannut Saari-Julkulasta 77 huvilatonttia, joista kolmen vuokrasopimus päättyy vuoden 2020 lopussa ja 26:n sopimus vuosina 2021-2022.

Kirkkovaltuuston tekemät myyntipäätökset edellyttävät kirkkohallituksen vahvistusta ja vuokrasopimusten uusimispäätökset Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulin vahvistusta.

Lisätiedot: talousjohtaja Anu Kopponen, anu.kopponen@evl.fi, 044 7284 621

Kirkkovaltuuston pöytäkirja 13.8.2020