Tilojen käyttö ja toiminnan järjestäminen seurakunnassa 1.9.2020 alkaen

Varaamme toiminnassamme riittävästi tilaa turvavälin pitämiseen. Suurin osa ryhmistä ja tilaisuuksista järjestetään tavanomaiseen tapaan. Tiloja voi varata myös yksityistilaisuuksiin.

Kolme kirkonpenkin päätyä, keskimmäisessä teksti ei käytössä.

Siilinjärven kirkossa on käytössä joka toinen penkkirivi. Kuva: Sini-Marja Kuusipalo

Siilinjärven seurakunta linjaa uudelleen tilojensa käyttöä ja toimintansa järjestämistä 1.9.2020 alkaen. Seuraavat linjaukset ovat voimassa toistaiseksi siihen asti, kunnes koronatilanne muuttuu.

Kaikki Siilinjärven seurakunnan tilat ovat käytettävissä. Tiloissa voi kokoontua seuraavasti:

• Seurakunnan ryhmät kokoontuvat tiloissa, joissa voidaan pitää turvaväliä.
  • Seurakunnan tai muun järjestäjän avoimiin yleisötilaisuuksiin voi kokoontua enintään puolet tilan enimmäishenkilömäärästä, Siilinjärven kirkossa enintään 110 henkilöä.
  • Yksityistilaisuuksissa, kuten perhejuhlissa, tiloissa voi kokoontua tilan enimmäismäärän mukaan.

Seurakunta järjestää syksyn aikana ryhmiä ja tilaisuuksia eri-ikäisille. Suurin osa ryhmistä, leireistä ja tilaisuuksista järjestetään tavanomaiseen tapaan. Osaan niistä on ennakkoilmoittautuminen, osaan voi osallistua vapaasti oman terveydentilan mukaan. Pyrimme varaamaan kokoontumisiin tilan, joissa voi pitää turvaväliä (1–2 metriä).

Jotta voimme huolehtia riittävästä turvavälistä suosituissa ruokailutilaisuuksissamme Arjen aterioissa, aloitamme tilaisuudet uusin tila- ja aikajärjestelyin lokakuussa. Suurimpia eläkeläisten ryhmiämme eli eläkeikäisten päiväpiirejä emme toistaiseksi järjestä, mutta olemme suunnitelleet uutta ryhmätoimintaa ateriapäiviin. Näistä ja muista tapahtumistamme ilmoitamme tapahtumakalenterissamme ja lehti-ilmoituksissamme.

Lähetämme jumalanpalveluksiamme suoratoistona Youtube-kanavallamme kerran kuukaudessa, kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina.

Kehotamme ihmisiä osallistumaan toimintaamme vain oireettomana ja huolehtimaan käsihygieniasta ja turvavälistä. Vältämme tilaisuuksissamme kättelyä ja halaamista.

Asiakaspalvelu kirkkoherranvirastossa ja taloustoimistossa on avoinna arkisin klo 9–11 ja 12–14 ja diakoniatoimistossa ajanvarauksen mukaan. Palvelemme myös puhelimitse ja verkossa.

Henkilökuntamme tekee kotikäyntejä aiempaan tapaan, jos kohtaamisissa voidaan pitää riittävä turvaväli. Tarvittaessa henkilökunta käyttää suojamaskia.

Seuraamme toiminnassamme viranomaisten suosituksia. Niiden johdosta voimme muuttaa toimintaamme ja tilojemme käyttöä kuluvan syksyn aikana.

Lisätiedot: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Tietoa tilojen enimmäishenkilömääristä