Messu

kuvituskuva vanhustenviikko

Siilinjärven kirkko

20. sunnuntai helluntaista. Usko ja epäusko.

Messun toimittaa Pauli Soranta. Messussa avustavat Teemu Voutilainen ja Erja Valkonen. Kanttorina Vesa Kajava. Nuorten kuoro avustaa. Vanhustenviikon kirkkopyhä. Kirkkokahvit.

Jumalanpalvelus striimataan suorana seurakunnan Youtube-kanavalla. Tallenne on katsottavissa kahden viikon ajan.

Kolehti: Evankelioivien monimediaohjelmien tuottamiseen Medialähetys Sanansaattajien kautta

Usko ja epäusko

Tämän sunnuntain aihe johdattaa meidät kahden keskeisen hengellisen käsitteen äärelle, kun puhumme uskosta ja epäuskosta. Mitä sanat mahtavat tarkoittaa?

Yleensä uskomme sellaiseen, mitä pidämme totena, epäilemme puolestaan sitä, mikä kokemuksemme mukaan poikkeaa totuudesta. Tänä aikana tiedon tulva on valtava ja kaiken uutisvirran mukana meille tarjotaan myös väärää tietoa, disinformaatiota. Puhutaan salaliittoteorioistakin. Sellaisiin uskominen voi joskus olla jopa vahingollista.

Päivän evankeliumi johdattaa meidät Jeesuksen aikaan. Kansa ja sen johtajat kiistelivät Jeesuksen persoonasta ja tehtävästä; osa uskoi, osa ei. Raamattu kehottaa uskomaan. Mitä sinä sanot?

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Seurakunnan Youtube-kanava Linkki avautuu uudessa välilehdessä