Sarastus-yhtyeen konsertti

su 10.10. klo 15.00
Kuvassa Sarastusyhtyeen muusikot Kristiina Olanto, Jorma Tapio ja Harri Taittonen

Siilinjärven kirkko

Improvisoituja äänimaisemia, lauluja eri mantereilta negrospirituaaleista suomalaisiin sävelmiin

SARASTUS-yhtyeen muusikot; Kristiina Olanto - laulu, Harri Taittonen - piano, Jorma Tapio - saksofonit, bassoklarinetti, huilu, bassohuilu, puuhuilu ja perkussiot. Vapaa pääsy, käsiohjelma 10e.

Konsertin ohjelmisto koostuu mm. eri maiden kansanlauluista, afroamerikkalaisista spirituaaleista, keskiaikaisista ortodoksi- ja katolilaislauluista, jazzillisista kappaleista, balladeista, rytmillisistä kappaleista, instrumentaaleista sekä improvisoiduista äänimaisemista. Säveltäjäniminä mm. Duke Ellington, Charles Ives, Charles Mingus, Edward Vesala, Hector Villa-Lobos, Oskar Merikanto ja Heikki Sarmanto.

Yhtyeen instrumentaatio on mielenkiintoinen ja monipuolinen sisältäen mm. puhallinsoittimia saksofonista erilaisiin huiluihin. Muusikoiden vapaa improvisaatio luo kiinnostavia jännitteitä yhtyeen musiikkiin.

Yhtyeen cd "Sarastus" ilmestyi 2013 ja sai paljon kiitettäviä arvioita lehdistössä.Olemme esiintyneet ympäri Suomea kymmenissä kirkoissa sekä festivaaleilla, mm. Keravan jazzfestivaaleilla ja Kalottijazzissa.Elokuussa 2021 aloitamme uuden levyn äänitykset.

Yhtyeen korkeatasoista muusikkoutta, herkän intuitiivista yhteissoittoa, improvisaatiota sekä intensiivisiä, omaperäisiä tulkintoja kappaleista on kiitelty.

Laulukielenä Sarastuksella on mm. suomi, ruotsi, englanti, karjala, kreikka, latina.

Lisää infoa löytyy yhtyeen kotisivuilta www.sarastus.weebly.com

• Musiikki Musiikki