Sanajumalanpalvelus

Kuvituskuva

Siilinjärven kirkko

Marian ilmestyspäivä. Herran palvelijatar.

Sanajumalanpalveluksen toimittaa Pauli Soranta, avustavana pappina Sanna Marin. Kanttorina Marjaana Kaisto. Syöpäyhdistyksen kirkkopyhä.

Kirkkolounas- ja kahvit Isossa salissa.

Suoratoisto seurakunnan nettiradiossa.

Kolehti: Seurakuntatyön tukemiseen turkinkielisen vähemmistön parissa Bulgariassa. Suomen Ev.lut. Kansanlähetys ry.

Marian ilmestyspäivä

Marian ilmestyspäivän, eli niin kuin usein lyhennämme Marianpäivän, aiheena on enkeli Gabrielin ilmestyminen neitsyt Marialle. Enkeli ilmoittaa Jeesuksen syntymisestä ja tuossa hetkessä Maria saa inhimillisesti ajatellen liian suuren tehtävän aivan liian varhain. Marian tulee synnyttää ihmiskunnalle Vapahtaja.

Marian ilmestymispäivän otsikko on Herran palvelijatar. Maria opettaa meille maailman vaikeimman rukouksen: Tapahtukoon sinun tahtosi. Maria heittäytyy täydelliseen luottamukseen uudessa, ehkä pelottavassakin elämäntilanteessaan ja vastaa Jumalan ilmoitukseen: Tapahtukoon minulle niin kuin tahdot. Pyhä Maria synnyttää meille Vapahtajan. Syntyköön meissä Marian tavoin ylistys ja kiitos sekä luottamus Jumalan johdatukseen.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä