Duoja Balkanilta

pe 15.7. klo 19.00

Siilinjärven kirkko

Huilu & Kitara

Marianne Sihvonen huilu, Alvi Joensen kitara. Vapaa pääsy, käsiohjelma 10e.

Duoja Balkanilta -konsertin aikana matkustamme Balkanin halki ja koemme heidän ylenpalttisen musiikkikulttuurinsa eturivipaikalta. Vierailemme useissa maissa, esimerkiksi Serbiassa, Bosnia-Hertsegovinassa ja Bulgariassa. Monet konsertin kappaleet ovat saaneet inspiraationsa Balkanin ainutlaatuisesta kansanmusiikista. Ne sisältävät vietteleviä rytmejä ja mukaansatempaavia melodioita. Tämä musiikki sopii erinomaisesti monipuoliselle huilu- ja kitaraduolle kitaran perkussiivisen olemuksen ja huilun laulavan luonteensa ansiosta.

HAV on suomalaisen huilisti Marianne Sihvosen ja färsaarelaisen kitaristi Alvi Joensenin muodostama duo. Duo tunnetaan työskentelystä merkittävien Pohjoismaisten nykysäveltäjien, kuten Sunleif Rasmussenin ja Ylva Fredin, kanssa sekä heidän luovasta ja laajasta ohjelmistostaan. HAV:n vuosi 2022 tulee olemaan erittäin vaiherikas, sillä he tulevat esiintymään muun muassa Nordens Husissa Färsaarilla, Kööpenhaminan Moderne Mandag- ja Lundin Odeumin -konserttisarjassa sekä kirkkokonserttikiertueella Ruotsissa ja Suomessa. Duoa ovat tukeneet muun muassa Pohjoismainen kulttuurirahasto, Ruotsin kulttuurineuvosto, Ruotsin taideneuvosto, Ruotsin musiikkitoimisto ja Malmön kaupunki.

• Musiikki Musiikki

Linkki avautuu uudessa välilehdessä