Messu

su 2.4. klo 10.00
Palmunlehviä

Siilinjärven kirkko

Palmusunnuntai "Kunnian kuninkaan alennustie"

Messu Siilinjärven kirkossa 2.4.2023 klo 10. Messun toimittaa Olli Kortelainen, avustaa Matti Hoffrèn, kanttorina Airi Heiskanen. Gospelkuoro Lähde avustaa.

Kirkkokahvit

Kolehti: Köyhyyden vähentämiseen kehittyvissä maissa. Kirkon Ulkomaanapu

Messu katsottavissa seurakunnan Youtube-kanavalla ja kuunneltavissa seurakunnan Nettiradion kautta.

KUNNIAN KUNINKAAN ALENNUSTIE

"Maria otti täyden pullon aitoa, hyvin kallista nardusöljyä, voiteli Jeesuksen jalat ja kuivasi ne hiuksillaan. Koko huone tuli täyteen voiteen tuoksua." (Joh. 12:3)

Vanhan kirkon ajoista lähtien tämä tapahtuma on ymmärretty vertauskuvallisesti. Evankeliumi on Paavalin mukaan "Kristuksen tuntemisen tuoksu". Tieto tästä Marian suorittamasta rakkauden teosta leviää evankeliumin mukana kaikkialle. Evankeliumin julistaminen kaikkeen maailmaan kuuluu Jumalan pelastussuunnitelmaan.

Jeesus itse antoi sanoillaan Marian teolle toisen merkityksen. Maria "tekee tämän hautaamistani varten". Maria siis aloitti teollaan Jeesuksen hautausmenot. Palmusunnuntain evankeliumin sisältönä meille on Kristuksen tuleva uhrikuolema. Sen takana kuitenkin loistaa ylösnousemuksen pääsiäinen.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Siilinjärven seurakunnan Nettiradio Linkki avautuu uudessa välilehdessä