Seurakuntavaalien vaalilautakunta valittiin

Siilinjärvellä ei ole seurakuntavaaleissa erillisiä äänestysalueita, mutta ennakkoäänestyspaikkoja tulee olemaan useita. Kirkkovaltuusto asetti vaalilautakunnan seurakuntavaalille.

Siilinjärven seurakunnan logo

Siilinjärven seurakunnan kirkkovaltuusto päätti, ettei seurakunnan aluetta jaeta seurakuntavaaleissa 2022 äänestysalueisiin. Ennakkoäänestyspaikkoja tullaan sijoittelemaan edellisten vuosien tapaan eri puolille Siilinjärveä.

Äänestämään seurakuntavaaleissa päästään marraskuussa: ennakkoäänestys on 8.–12.11.2022 ja varsinainen vaalipäivä 20.11.2022. Vaaleissa on äänioikeus jokaisella 16 vuotta täyttäneellä kirkon jäsenellä. Seurakuntavaaleissa äänestetään seurakunnan tulevat päättäjät.

Seurakuntavaalien toimittamista varten kirkkovaltuusto asetti vaalilautakunnan, johon kuuluu puheenjohtaja ja vähintään kuusi muuta jäsentä sekä seitsemän varajäsentä. Vaaliehdokas tai hänen puolisonsa, lapsensa, sisaruksensa tai vanhempansa ei voi toimia vaalilautakunnan jäsenenä eikä varajäsenenä.

Siilinjärven seurakuntavaalien vaalilautakuntaan valittiin puheenjohtajaksi Olli Kortelainen sekä vaalilautakunnan jäseniksi Riitta Kerkola, Anna Huttunen, Heidi Hirvonen, Pekka Joutsenoja, Pekka Eskelinen ja Jorma Häkkinen. Vaalilautakunnan varajäseniksi valitiin Maija-Liisa Räisänen, Anne Niemelä, Viljo Nuutinen, Eija Pitkänen, Marja-Leena Airaksinen, Ahti Planman ja Seppo Roivainen, jotka tulevat varsinaisten jäsenten tilalle edellä luetellussa järjestyksessä

Lisätietoja kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkovaltuuston pöytäkirja 12.5.2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä