Ennakkoäänestys jatkuu

Ääniä oli annettu perjantai-iltaan mennessä vajaat 700. Seurakuntavaalien ennakkoäänestys jatkuu Vuorelan kirkolla sekä Siilinjärven seurakuntatalolla lauantaihin 12.11. klo 18 saakka.

vaalit matala perustunnus.png

Ennakkoäänestys

Seurakuntavaalien äänestys alkoi ennakkoäänestyksenä tiistaina 8.11.2022 ja jatkuu lauantai-iltaan 12.11. klo 18 saakka. Äänestystahti on ollut hieman edellisvaaleja rauhallisempaa.

Ennakkoäänestyspaikkoja Siilinjärvellä on ollut seurakuntatalolla, Siilinjärven lukiolla sekä Vuorelan kirkolla.

Äänioikeutettu voi äänestää kaikissa ennakkoäänestyspaikoissa riippumatta siitä, missä seurakunnassa hän on kirjoilla. Äänestäjän on todistettava henkilöllisyytensä. Äänioikeutettuja ovat kaikki 16 vuotta täyttäneet evankelis-luterilaisen kirkon jäsenet.

Seurakuntavaalien varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 20.11.2022. Tällöin voi äänestää ainoastaan oman seurakunnan äänestyspaikassa, mikä on Siilinjärven kirkko. Kirkossa äänestetään vaalipyhänä klo 11–20.

Ennakkoäänestyspaikat ja kaikki ehdokkaat löytyvät seurakunnan verkkosivustolta sekä valtakunnalliselta vaalisivustolta seurakuntavaalit.fi

Vaalikone auttaa ehdokkaan valinnassa

Mikäli ehdokasvalinta vieläkin pohdituttaa, on seurakuntavaaleissa on tälläkin kertaa valtakunnallinen vaalikoneLinkki avautuu uudessa välilehdessä, joka auttaa äänestäjiä ehdokasvalinnassa.

2022-11-11 20:27:00.0