Kirkkovaltuusto säilyi lähestulkoon ennallaan

Siilinjärven kirkkovaltuustoon saatiin seurakuntavaaleissa kuusi uutta jäsentä. Äänestysprosentti laski hieman yli kolmella.

srkvaalit_750x500px.jpg

Siilinjärven seurakunnan kirkkovaltuuston valittiin sunnuntain seurakuntavaaleissa 27 jäsentä, joista kuusi oli uusia ja 21 aiemmalta kaudelta jatkavia.

Ääniharavoina yli sadan äänen pääsivät 117 ääntä kerännyt Ossi Jauhiainen ja 102 ääntä saanut Tapio Markkanen. Ritva Venäläinen sai 71 ääntä.

Vaalien kahdelta ehdokaslistalta Kotikirkko-listalta valittiin 14 ja Yhteistyöryhmä-listalta 13 valtuutettua. Naisia valittiin 15 ja miehiä 12.

Äänestysprosentti oli Siilinjärvellä 12,1 siinä missä se viime vaaleissa 2018 oli 15,4. Siilinjärvellä on 12 150 äänioikeutettua, heistä äänensä antoi 1470.

Nuorista, eli 16–17-vuotiaista äänioikeutetuista äänesti vain 2,5 prosenttia.

Uusi kirkkovaltuusto toimii vuodet 2023–2026.

Uutena valtuustoon valittiin Päivi Hiltunen, Annukka Jäntti-Ciprian, Satu Mononen, Vesa Pennanen, Eeva Savolainen ja Kalle Savolainen.

Aiemmalta kaudelta jatkavat Ilkka Ahonen, Päivi Heikkinen, Ossi Jauhiainen, Eeva Jäppinen, Janne Kasurinen, Lauri Katainen, Leena Korhonen, Riitta Korhonen, Risto Kröger, Saara Lehtola, Jukka Markkanen, Tapio Markkanen, Kari Ojala, Merja Oksman, Kyllikki Puustinen, Anita Snellman, Markku Sopanen, Kirsi Tuomainen, Eero Utriainen, Ritva Venäläinen ja Liisa Väätäinen.

Sun Nov 20 23:36:00 EET 2022