Ruokoniemen remonttiin lisää rahaa

Varattu määräraha Ruokoniemen leirikeskuksen piha-alueen kunnostukseen ylittyi. Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle lisäystä määrärahan investointiosaan.

logo_www_png (9).png

Vuoden 2022 talousarvion investointiosassa varauduttiin Ruokoniemen leirikeskuksen piha-alueen kunnostamiseen ja linja-auton kääntöpaikan rakentamiseen. Piha-alueen kunnostaminen ja kääntöpaikan rakentaminen nähtiin tärkeänä leirikeskuksen viihtyisyyden sekä turvallisuuden parantamiseksi.

Hankkeessa päärakennuksen eteen rakennettiin kiviterassi, päärakennuksen edestä majoitusrakennukselle hiekka-alue tasattiin, majoitusrakennuksen siipien välinen piha laatoitettiin. Kappelin eteen tehty linja-auton kääntöpaikka tekee pihasta turvallisemman, Autoliikenteen siirtyessä pois päärakennuksen edestä. Kappelin edustalta tietä levennettiin, hiekkaluiska kunnostettiin ja levennettiin helpottamaan talvikunnossapitoa.

Ruokoniemen piha-alueen kunnostukseen varattu 38 000 euron määräraha ylittyi 18 500 euroa kokonaiskustannuksen ollessa 56 500 euroa. Lisämäärärahatarve on 18 500 euroa.

Lisätietoja: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 23.11.2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä