Lisämääräraha Ruokoniemen remonttiin

Kirkkovaltuusto hyväksyi kirkkoneuvoston esityksen Ruokoniemen piha-alueen kunnostuksen määrärahan lisäämiseksi vuoden 2022 investointiosaan.

Ruokoniemen piha-alueen kunnostukseen varattu 38 000 euron määräraha ylittyi 18 500 euroa kokonaiskustannuksen ollessa 56 500 euroa. Valtuuston hyväksymä lisämääräraha on siten suuruudeltaan 18 500 euroa.

Vuoden 2022 talousarvion investointiosassa varauduttiin Ruokoniemen leirikeskuksen piha-alueen kunnostamiseen ja linja-auton kääntöpaikan rakentamiseen. Piha-alueen kunnostaminen ja kääntöpaikan rakentaminen nähtiin tärkeänä leirikeskuksen viihtyisyyden sekä turvallisuuden parantamiseksi.

Hankkeessa päärakennuksen eteen rakennettiin kiviterassi, päärakennuksen edestä majoitusrakennukselle hiekka-alue tasattiin, majoitusrakennuksen siipien välinen piha laatoitettiin. Kappelin eteen tehty linja-auton kääntöpaikka tekee pihasta turvallisemman, Autoliikenteen siirtyessä pois päärakennuksen edestä. Kappelin edustalta tietä levennettiin, hiekkaluiska kunnostettiin ja levennettiin helpottamaan talvikunnossapitoa.

Lisätietoja: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi
Kirkkovaltuuston pöytäkirja 8.12.2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä