Tapio Markkanen jatkaa kirkkovaltuuston puheenjohtajana – uusi kirkkoneuvosto on valittu

Siilinjärven seurakunnan uusi kirkkovaltuusto kokoontui ensimmäistä kertaa. Valtuusto valitsi keskuudestaan puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan, asetti suhteellisten vaalien vaalilautakunnan sekä valitsi kirkkoneuvoston varapuheenjohtajan, jäsenet ja varajäsenet.

Siilinjärven seurakunta

Ruokoniemen leirikeskuksessa 12.1.2023 kokoontunut uusi kirkkovaltuusto valitsi yksimielisesti kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi vuosille 2023–2024 Tapio Markkasen. Valtuuston varapuheenjohtajaksi valittiin Päivi Heikkinen.

Kirkkovaltuusto asettaa ensimmäisessä kokouksessaan keskuudestaan suhteellisten vaalien toimittamista varten vaalilautakunnan, johon samalla valitaan kolme varsinaista jäsentä ja kolme varajäsentä. Lautakunnalla on oikeus käyttää apunaan asiantuntijoita ja ottaa itselleen sihteeri. Suhteellisten vaalien vaalilautakunnan varsinaisiksi jäseniksi vuosille 2023–2026 valittiin Kirsi Tuomainen, Päivi Hiltunen ja Jukka Markkanen sekä varajäseniksi Risto Kröger, Vesa Pennanen ja Anita Snellman.

Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra Olli Kortelainen. Neuvoston muina jäseninä on varapuheenjohtaja sekä seitsemän seurakuntavaaleissa vaalikelpoista henkilöä. Valituilla jäsenillä on henkilökohtaiset varajäsenet.

Kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi vuosille 2023–2024 valittiin Kyllikki Puustinen. Varapuheenjohtajan varajäsen on Liisa Väätäinen. Muut neuvoston jäsenet ovat: Ritva Venäläinen (varalla Riitta Korhonen), Saara Lehtola (varalla Eeva Savolainen), Anita Snellman (varalla Leena Korhonen), Markku Sopanen (varalla Jukka Markkanen), Eero Utriainen (varalla Risto Kröger), Janne Kasurinen (varalla Hannu Rättö) ja Lauri Katainen (varalla Kari Ojala).

Kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston sihteerinä jatkaa talousjohtaja Anu Kopponen.

Uusien luottamushenkilöiden tehtävään siunaaminen on Siilinjärven kirkossa sunnuntain messussa 12.2.2023 klo 10.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkovaltuuston pöytäkirja 12.1.2023Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tutustu seurakunnan kirkkovaltuustoonLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Seurakunnan kirkkoneuvostoLinkki avautuu uudessa välilehdessä