Tilojen yhteiskäytön sopimusmuutosesitys kunnalle

Seurakunnan kirkkoneuvosto esittää Siilinjärven kunnalle tilojen yhteiskäytön sopimuksen päivittämistä.

Siilinjärven seurakunta

Siilinjärven kunnan ja seurakunnan tilojen yhteiskäyttöä koskeva sopimus on solmittu vuonna 1992. Sopimusta on vuonna 2006 uusittu koskemaan vain kummankin osapuolen omistamien tilojen yhteiskäyttöä.

Sopimuksella on pyritty huonetiloja tehokkaasti ja järkevästi hyödyntäen vähentämään ulkopuolisten huoneistojen vuokraus- investointitarvetta, sen kuitenkin heikentämättä kunnan ja seurakunnan omia toimintamahdollisuuksia ja tilojen käyttösuunnitelmia.

Tilojen yhteiskäytön myötävaikutuksella on toivottu saavutettavan kustannussäästöä ja toivottu sen kehittävän osapuolten toiminnallista yhteistyötä.

Sopimuksen päivittäminen on aiheellista, koska seurakunnalla ei ole ollut vuosiin käyttöä kunnan tiloille. Tilojen yhteiskäytöllä kuitenin mahdollistetaan alle 18-vuotiaille tilojen käyttö ilman tilavuokraa.

talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 22.3.2023