Seurakunta myy puuta

Siilinjärven seurakunnan kirkkoneuvosto päätti tehdä puukaupan Repomäen ja Palosaaren tiloilta olevista leimikoista Stora Enson kanssa. Kaupan arvo on noin 325 900 euroa.

Seurakunta myy puuta Repomäen ja Palosaaren tiloilta. Arvioitu puumäärä alueella on noin 5595 m³. Hakkuut ovat harvennus- ja uudistushakkuita. Puut korjataan tämän vuoden marraskuun loppuun mennessä. Kaupan arvo on noin 325 900 euroa. Tarjoukset saatiin myös Iisveden Metsä Oy:ltä, Metsä Group Oy:ltä, IPO Harvestia Oy:ltä ja UPM Kymi Oy:ltä.

Siilinjärven seurakunta tekee puukauppoja yhdestä kahteen kertaan vuodessa. Seurakunnalla on metsää yhteensä noin 730 hehtaaria, josta suojeltuja alueita on vajaa 30 hehtaaria. Seurakunnan omistamat metsät sijaitsevat Siilinjärvellä, Kuopiossa, Tervossa ja Lapinlahdella. Seurakunnalla on metsänhoitosuunnitelma, jossa se huomioi muun muassa metsän suojelun ja muut ympäristöseikat.

Lisätietoja: talousjohtaja Anu Kopponen 044 728 4621, anu.kopponen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 31.5.2023Linkki avautuu uudessa välilehdessä