Huvilatonttien vuokra-ajat päättymässä

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle yhden huvilatontin vuokra-ajan jatkamista ja kahden tontin myymistä. Lähivuosina päättyy 80 huvilatontin vuokrasopimus.

Seurakunnan vuokraamien huvilatonttien sopimukset ovat katkolla vuosien 2020-2027 aikana.

Seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle yhden huvilatontin vuokra-ajan jatkamista ja kahden tontin myymistä.

Siilinjärven seurakunnalla on huvilatontteja 80 ja omakotitalotontteja 30. Huvilatontteja seurakunnalla on Pohjois-Kallavedellä sijaitsevissa saarissa, ja tonttien vuosivuokra on edullinen: neljä prosenttia markkina-arvosta. Seurakunta tarjoaa vuokralaisille mahdollisuuden tontin ostamiseen tai vuokra-ajan jatkamiseen 30 vuodeksi.

Omakotitalotonttien vuokrasopimuksia ei ole lähivuosina umpeutumassa. Omakotitalotonttien vuokra noudattaa Siilinjärven kunnan vuokratasoa.

Lisätiedot:
talousjohtaja Urpo Reponen, 044 7284 621, urpo.reponen@evl.fi