Kauneimmat joululaulut alkavat

Kauneimmat joululaulut laulattavat ympäri Siilinjärveä 11.–22.12.
Kauneimpien joululaulujen logo: punainen sinetti ja tummansininen nauha.

Kauneimmat joululaulut laulattavat ympäri Siilinjärveä 11.–22.12.

Siilinjärven ev.lut. seurakunta järjestää tänä vuonna kaikkiaan kolmetoista yhteislaulutilaisuutta: Siilinjärven ja Vuorelan kirkossa 15.12. ja 22.12., Kolmisopen entisellä koululla 11.12., Kunnonpaikassa 17.12., Ruokoniemen leirikeskuksessa 18.12., Siilinjärven ABC:llä 19.12. ja Vuorelassa Simpan baarissa 19.12. Lapsiperheiden kauneimmat joululaulut lauletaan Vuorelan kirkossa 12.12. ja Siilinjärven kirkossa 19.12. Tilaisuuksia toteuttavat seurakunnan työntekijöiden lisäksi paikalliset kuorot ja musiikkiryhmät.

Kauneimmat joululaulut taipuvat myös jumalanpalveluksen musiikiksi. Loppiaisena 6.1.2020 Siilinjärven ja Vuorelan kirkossa vietetään Kauneimmat joululaulut -messua.

Kauneimmat joululaulut täyttävät kirkot tänä jouluna jo 47. kerran. Seurakunnat järjestävät ensimmäisen adventin ja loppiaisen välillä yhteensä tuhansia laulutilaisuuksia ympäri Suomen. Tilaisuuksissa kerätään kolehti kehitysmaiden lapsille. Suomen Lähetysseura tukee keräysvaroilla heikoimmassa asemassa olevia lapsia yli 20 maassa: parannetaan muun muassa lasten ja äitien terveyttä, autetaan perheitä saamaan parempaa ravintoa ja puhdasta vettä sekä kehittämään toimeentulomahdollisuuksia. Erityisesti Lähetysseura tukee vammaisten ja vähemmistöihin kuuluvien lasten koulutusta ja oikeuksien toteutumista. Kauneimpien Joululaulujen suojelijana toimii tänä vuonna Katri Helena.

Lisätietoja:

johtava kanttori Vesa Kajava, 044 7284 617, vesa.kajava@evl.fi