Seurakunta myy puuta Tervosta

Kirkkoneuvosto päätti myydä 7,5 hehtaaria leimikon Keitele Forestille. Kaupan arvo on liki 85 000 euroa.

Seurakunta myy noin 1 850 kuutiota puuta Tervon Talluskylästä. Puut korjataan tämän vuoden marraskuun loppuun mennessä. Tarjoukset saatiin myös Iisveden Metsältä, Iisalmen Sahoilta, Metsäliitto Osuuskunnalta ja UPM-Kymmeneltä.

Toinen täksi kevääksi suunniteltu puukauppa ei toteutunut, koska siitä ei vielä saatu tarjouksia. Tämä noin 43 hehtaarin leimikko sijaitsee Kuopion Julkulassa saarissa, ja se on tarkoitus myydä myöhemmin tänä vuonna.

Siilinjärven seurakunta tekee puukauppoja pari kertaa vuodessa. Seurakunnalla on metsää yhteensä 730 hehtaaria, josta suojeltuja alueita on vajaa 30 hehtaaria. Seurakunta omistat metsät sijaitsevat Siilinjärvellä, Kuopiossa, Tervossa ja Lapinlahdella.  Tämän vuoden lokakuun loppuun mennessä valmistuu seurakunnan metsänhoitosuunnitelma. Metsänhoidossa seurakunta huomioi muun muassa metsän suojelun ja muut ympäristöseikat.

Lisätietoja: talousjohtaja Urpo Reponen, 044 7824 621, urpo.reponen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 20.5.2020Linkki avautuu uudessa välilehdessä