Seurakunta myy puuta Julkulasta

Kevään toinen puukauppa toteutuu, kun kirkkoneuvosto päätti myydä 43 hehtaarin leimikon Stora Ensolle. Kaupan arvo on 153 000 euroa.

Siilinjärven seurakunta myy nyt lähes 4 500 kuutiota puuta eri saarista Kuopion Julkulan alueelta. Puut Ilvessaaresta, Tomperista ja muista saarista korjataan tämän vuoden syksyllä. Samalla metsäyhtiö hoitaa leimikkoa maata muokkaamalla ja taimia istuttamalla. Tarjous saatiin myös UPM-Kymmeneltä.

Tänä keväänä seurakunta möi puuta Tervosta 85 000 eurolla. Seurakunta tekee puukauppoja pari kertaa vuodessa.

Seurakunnalla on metsää yhteensä 730 hehtaaria, josta suojeltuja alueita on vajaa 30 hehtaaria. Seurakunta omistat metsät sijaitsevat Siilinjärvellä, Kuopiossa, Tervossa ja Lapinlahdella. Metsillä on PEFC-sertifikaatti. Tämän vuoden lokakuun loppuun mennessä valmistuu seurakunnan metsänhoitosuunnitelma. Metsänhoidossa seurakunta huomioi muun muassa metsän suojelun ja muut ympäristöseikat.

Lisätietoja: talousjohtaja Urpo Reponen, 044 7824 621, urpo.reponen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 10.6.2020Linkki avautuu uudessa välilehdessä