Seurakunta liittyy aluekeskusrekisteriin 1.1.2021

Seurakunnan väestökirjanpito siirtyy Kuopion aluekeskusrekisteriin vuoden 2021 alussa.

Kirkkovaltuusto hyväksyi sopimuksen, jonka mukaan Siilinjärven seurakunta liittyy Kuopion aluekeskusrekisteriin 1.1.2021. Muutoksen jälkeen seurakunnan paikallisessa kirkkoherranvirastossa palvellaan asiakkaita kirkollisiin toimituksiin liittyvissä asioissa, kuten ristiäis-, hää- ja hautajaisvarauksissa. Väestökirjanpidon hoito ja esimerkiksi virkatodistusten antaminen ja jäsenasioiden kirjaaminen puolestaan siirtyy Kuopion aluekeskusrekisteriin. Todistustilauksen ja kirkkoon liittymisen voi yhä laittaa vireille paikallisessa kirkkoherranvirastossa.

Muutoksen johdosta kirkkoherranviraston tehtävät seurakunnassa vähenevät yhden toimistosihteerin työtehtävien verran. Seurakunta on voinut tarjota toiselle viraston toimistosihteereistä muuta työtä eikä yhteistoimintaneuvotteluun ole tarvetta.

Kirkkohallitus edellyttää, että kaikki seurakunnat kuuluvat johonkin aluekeskusrekisteriin 1.1.2022 mennessä.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkovaltuuston pöytäkirja 17.6.2020

Wed Jun 17 19:48:05 EEST 2020