Unto Niskanen pitää lähtösaarnansa viljelijöiden pyhänä

Viljelijöiden kirkkopyhää vietetään 25.10. Kirkon jumalanpalveluksen jälkeen juodaan pappi Niskasen ja lähetyssihteeri Jenni Mboupin lähtökahvit.

Unto Niskanen.

Tämän vuoden elokuussa eläkkeelle jäänyt kappalainen Unto Niskanen pitää lähtösaarnansa Siilinjärven kirkossa sunnuntaina 25.10. kello 10. Niskanen tuli papiksi Siilinjärvelle joulukuussa 2011. Ennen parikymmenvuotista papin työuraansa hän toimi maanviljelijänä. Osuvasti hän pitääkin lähtösaarnansa vuosittaisessa viljelijöiden kirkkopyhän jumalanpalveluksessa, jossa kiitetään vuoden sadosta.

Jumalanpalveluksen jälkeen on seurakuntatalolla tarjolla uutispuuroa ja Reilun kaupan kahvit. Kahvitilaisuudessa seurakuntalaiset voivat pappi Niskasen lisäksi saatella muihin tehtäviin lähetyssihteeri Jenni Mboupin. Mboup työskenteli Siilinjärven seurakunnan lähetyssihteerinä noin seitsemän vuotta.

Samalla viikolla 43 vietetään valtakunnallista Reilun kaupan viikkoa myös Siilinjärven seurakunnassa. Seurakunta sai viime vuonna Reilun kaupan seurakunnan arvonimen, mihin aloitteen teki lähetyssihteeri Mboup.

Työntekijöiden lähtöjuhlat ovat siirtyneet koronatilanteen vuoksi keväästä syksyyn. Lokakuun tilaisuus järjestetään kokoontumisrajoitusten mukaisesti: kirkkoon voi osallistua 110 henkilöä ja seurakuntatalolle 100 henkilöä.

Seuraamme koronatilanteen kehittymistä alueellamme ja varaudumme tarvittaessa muuttamaan tilaisuuden järjestelyjä.

Lisätiedot: kirkkoherra Olli Kortelainen 044 7284 611 olli.kortelainen@evl.fi

2020-10-13 10:58:00.0