Seurakunnan toiminnassa suositellaan maskin käyttöä

Siilinjärven seurakunnan jumalanpalveluksissa ja aikuistoiminnassa suositellaan hengityssuojainten käyttöä.

Nainen asettaa kasvomaskin kasvoilleen

Kuva: Unsplash

Suosittelemme hengityssuojaimen käyttöä jumalanpalveluksissa ja aikuisten toiminnassa. Lasten ja nuorten toiminnassa seurataan koulujen käytäntöjä.

Kirkkovieraan on hyvä muistaa ainakin seuraavat asiat:

• Tule kirkkoon vain, jos tunnet itsesi terveeksi.
  • Käytä hengityssuojainta.
  • Voit ottaa mukaasi oman virsikirjasi. Virsikirja löytyy myös verkkopalvelusta virsikirja.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jota voi käyttää älypuhelimella.
  • Desinfioi kätesi huolellisesti. Seurakunta on varannut käsidesiä kirkkoon saapuville.
  • Muista pitää kirkossa vähintään 1,5 metrin turvaväli muihin. Saman perheen jäsenet voivat istua ilman turvaväliä.
  • Kuuntele huolellisesti, mitä ohjeita annetaan ehtoolliselle osallistumisesta.
  • Tule seurakunnan yhteiseen tilaisuuteen hyvällä ja turvallisella mielellä.

Jumalanpalveluksiin kirkoissa voi osallistua yli 50 henkilöä sillä edellytyksellä, että niissä noudatetaan viranomaisten ohjeita tilaisuuksien turvallisesta järjestämisestä. Siilinjärven seurakunnan tilaisuuksissa henkilömäärä suhteutetaan aina turvavälein tilaan sopivaksi. Jumalanpalveluksissa voidaan viettää ehtoollista.

Kirkollisiin toimituksiin, kuten kasteisiin, vihkimisiin ja hautaan siunaamisiin, voi tiloissamme osallistua yli 50 henkilöä tilan koon mukaan. Osanottajien turvallisuus varmistetaan huolehtimalla turvaetäisyyksistä ja hygieniasta. Yksityistilaisuuksissa tästä vastaa tilaisuuden järjestäjä.

Lue lisää tilojen käytöstä tiedotteestamme 31.8.2020

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

2020-10-27 14:37:00.0