Kirkkoneuvoston jäsenistä vaihtui puolet

Seurakunnan kirkkovaltuusto valitsi vuosiksi 2021–2022 puheenjohtajat ja kirkkoneuvoston jäsenet. Kirkkoneuvoston seitsemästä jäsenestä vaihtui neljä.

Siilinjärven seurakunnan kirkkovaltuusto valitsi vuosiksi 2021–2022 puheenjohtajat ja kirkkoneuvoston jäsenet. Kirkkoneuvoston seitsemästä jäsenestä vaihtui neljä. Puheenjohtajisto pysyy ennallaan.

Kirkkovaltuuston puheenjohtajana vuosina 2021–2022 jatkaa Tapio Markkanen ja varapuheenjohtajana Leena Korhonen. Niin ikään kirkkoneuvoston varapuheenjohtajan tehtävässä jatkaa Liisa Väätäinen. Neuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra Olli Kortelainen.

Kirkkoneuvoston varsinaisista jäsenistä vaihtui puolet. Seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi 2021–2022 neuvoston jäseniksi ja heidän varajäsenikseen (varajäsenen nimi suluissa) valtuusto valitsi seuraavat luottamushenkilöt: Päivi Heikkinen (Saara Lehtola), Jarkko Juvonen (Jukka Markkanen), Janne Kasurinen (Kari Ojala), Lauri Katainen (Ossi Jauhiainen), Kyllikki Puustinen (Ritva Venäläinen), Anita Snellman (Merja Oksman), Markku Sopanen (Risto Kröger) ja Liisa Väätäinen (Suvi Eskola). Uutena jäsenenä neuvostoon valittiin Janne Kasurinen, Kyllikki Puustinen, Anita Snellman ja Markku Sopanen ja varajäsenenä Ossi Jauhiainen. Uudet jäsenet ovat aiemmin toimineet neuvostossa varajäseninä.

Kirkkoneuvosto johtaa seurakunnan toimintaa, hallintoa ja taloudenhoitoa. Kirkkoneuvoston toimikausi on kaksi vuotta, kirkkovaltuuston neljä vuotta. Seuraavan kerran kirkkovaltuutetut valitaan seurakuntavaaleissa 2022. Siilinjärven seurakunnassa kaikki kirkkoneuvoston jäsenet ovat kirkkovaltuutettuja.

Lisätiedot:
kirkkoneuvoston puheenjohtaja kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi
talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi

Kirkkovaltuuston pöytäkirja 7.1.2021Linkki avautuu uudessa välilehdessä