Hautausmaan pääsisäänkäynti uudistetaan

Viinamäen hautausmaan yleisilmettä kohennetaan ja yhtenäistetään aitauudistuksen myötä. Uusi pääsisäänkäynti ja jätekatokset rakennetaan kesällä.

Siilinjärven seurakunnan logo

Hautausmaan yhteneväinen kokonaisilme on huomioitu hautausmaan pääsisäänkäynnin sekä uusien jätekatoksien suunnittelussa. Jätekatokset sijoittuvat hautausmaalle sekä huoltorakennuksen pihalle. Kirkkoneuvosto hyväksyi suunnitelmat, kuten myös suunnitelmat hautausmaan pääsisäänkäynnin aitapylväistä ja valaistuksesta, sisäänkäynnillä olevan vaunuvajan maaperän tasaamisesta sekä aidan varteen tulevista viheristutuksista on laatinut Siilin Ra-toimisto Oy:n arkkitehti Helvi Miettinen.

Viinamäen hautausmaan itäreunalle eli Kasurilantien puolelle rakennetaan samanlainen teräsaita, jolla hautausmaan pohjois- ja länsisivut aidattiin viime vuonna. Hautausmaan itälaitaa reunustavan vanhan, osittain huonokuntoisen kuusiaidan kaataminen alkaa pian. Rakentaminen jatkuu keväällä.

Lisätiedot: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 24.2.2021

Tutustu aiempaan tiedotteeseen hautausmaan uudistuksesta

2021-02-25 09:10:00.0