Rippikoulujärjestelyjä kesällä 2021

Rippikoululeireillä eletään kuplassa ja konfirmaatiomessuun voi osallistua vain pari läheistä. Mitä nämä tarkoittavat?

Kuplassa riparilla

Rippileireillä eletään ns. kuplassa: leireiltä ei voi kesken leirien poistua ja palata sitten takaisin. Tämä koskee sekä leiriläisiä, isosia että henkilökuntaa. Leirille ei tuoda vieraita eikä vierailuiltoja järjestetä. Ulkopuolella majoittuvat työntekijät (mm. keittiö- ja kiinteistötyöntekijät) pitävät reilusti etäisyyttä rippikouluryhmään.

Konfirmaatiomessut

Kokoontumisrajoitukset ovat poistuneet, mutta seurakunnan vastuulla on edelleen huolehtia turvallisuuden toteutumisesta. Kirkossa voi turvallisesti kokoontua enintään 110 henkilöä. Siksi kirkossa voi konfirmaatiomessuun osallistua enintään kaksi (2) ennalta sovittua konfirmoitavan läheistä ihmistä.

Kesän konfirmaatiomessut järjestetään ns. sektorimallilla. Kirkko jaetaan sektoreihin, eri sektoreissa olevat kirkkovieraat eivät ole kosketuksissa toistensa kanssa. Eri sektoreihin tullaan ja lähdetään eri ovista.  Ehtoollinen jaetaan kahdesta jakopisteestä.

Kaikki konfirmaatiomessut striimataan piilotettuna. Konfirmoitavat ja heidän läheisensä saavat etukäteen sähköpostitse linkin, josta konfirmaatiomessua pääsee seuraamaan. Seurakunta ei jaa striimilinkkejä kuin ennakkoon sovituille tahoille.

Striimauspoikkeuksena oli konfirmaatiomessu su 13.6. klo 10, joka oli samalla seurakunnan pääjumalanpalvelus. Se striimattiin julkisena suorana lähetyksenä seurakunnan Youtube-kanavalle ja siitä on myös tallenne nähtävissä kanavalla.

Seurakunnan koronainfo-sivu

Seurakunnan Youtube-kanava