Seurakuntatalon remontti alkaa ensi vuonna

Kirkkovaltuusto hyväksyi Siilinjärven seurakuntatalon remontin hankesuunnitelman ja varaa remontille vuoden 2022 talousarvion investointiosaan 1.500.000 euroa.

Siilinjärven seurakunnan logo

Seurakuntatalon aiempi korjausvelka on syntynyt vuosien saatossa ja se on sitä kautta vaikuttanut käyttötalouteen eli seurakunnan toiminnan ja esimerkiksi palkkojen rahoitukseen.

Ensi vuonna alkava Ison salin, kahvion, keittiön, eteis- ja wc-tilojen peruskorjaus tullaan rahoittamaan joko omarahoitteisesti tai mahdollisesti otettavalla lainarahalla, joten sillä ei ole vaikutusta tulevien vuosien käyttötalouteen. Näin ollen remontilla ei ole suoria henkilöstövaikutuksia eikä vaikutuksia seurakunnan toimintaan. Investoinnin kustannukset jakautuvat tasaisesti monelle vuodelle.

Investointi on sijoitus, joka maksaa pitkällä aikavälillä itsensä takaisin energiasäästöinä sekä saatavuuden ja tilojen käyttömukavuuden parantumisena.

Lisätiedot: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 728 4621, anu.kopponen@evl.fi

Kirkkovaltuuston pöytäkirja 4.11.2021Linkki avautuu uudessa välilehdessä