Puunpoistotyö Viinamäen hautausmaalla

Viinamäen hautausmaan puuston huonokuntoiset puut poistetaan helmikuun loppuun mennessä. Hautausmaalla vierailevia pyydetään huomioimaan työmaa-alueet ja kiinnittämään erityistä huomiota turvallisuuteen.

Viinamäen hautausmaalla sammaleinen hautakivi taustalla hautausmaan maisemaa

Seurakunta on kartoittanut Viinamäen hautausmaan puuston kunnon. Hautausmaan huonokuntoiset puut ovat turvallisuusriski ja aiheuttavat haittaa. Kaatumisriskin lisäksi isojen puiden juuret muun muassa nostavat ja kallistavat hautakiviä.

Turvallisuutta ja viihtyisyyttä hautausmaalla lisätään poistamalla huonokuntoiset puut. Puiden poisto suoritetaan ajalla 10.1.–28.2.2022. Poistotyö tehdään ammattimetsurin toimesta, puiden kaatotyössä käytetään suurikokoista nosturiautoa. Työskentely vaatii hautausmaalla ajoittain erityisjärjestelyjä ja työmaa-alueet hautausmaalla ovat aidattu sekä erikseen merkitty. Seurakunnalla on työskentelyyn maisematyölupa.

Puiden poiston aikana hautausmaalla vierailevia pyydetään huomioimaan työmaa-alueet ja kiinnittämään erityistä huomiota turvallisuuteen.

Viinamäen hautausmaan turvallisuutta ja viihtyvyyttä lisää myös ensi kesänä alkava valaistuksen uusimistyö.

Lisätiedot: Kiinteistötyönjohtaja Jarkko Kuosmanen, jarkko.kuosmanen@evl.fi, p. 044 728 4632

Mon Jan 03 16:59:00 EET 2022