Paavalin kirje roomalaisille – kristinusko pähkinänkuoressa -luentosarja

Seitsenosaisessa luento- ja keskustelusarjassa Siilinjärven seurakunnan papit ja Itä-Suomen yliopiston teologian opiskelijat johdattavat Roomalaiskirjeen rikkauksiin.

kuvituskuva

Kaikkein seikkaperäisin raamatullinen esitys kristinuskosta löytyy Paavalin kirjeestä roomalaisille. Siksi sitä on pidetty apostolin teologisena testamenttina. Roomalaiskirjeen sanoma uskonvanhurskaudesta on puhutellut kristittyjä läpi historian ja auttanut löytämään armollisen Jumalan.

Luentosarja alkaa maanantaina 17.1. klo 18.30. Kokoonnutaan Siilinjärven seurakuntatalon Isossa salissa terveysturvallisesti ja rajoitusten mukaisesti. Varmista ennen luennolle lähtöäsi tiedot tapahtumakalenteristaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Jokainen luento striimataan Siilinjärven seurakunnan Youtube-kanavalleLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jossa on nähtävillä myös tallenne 14 vuorokauden ajan.

Luennot

Ma 17.1. klo 18.30 Iso sali
pastori Teemu Voutilainen ”Kaikki tiet vievät Roomaan?” ja TM Pauliina Huhtala ”Puolueeton tuomari”

Ma 24.1. klo 18.30 Iso sali
teol. yo. Jenni Blom ”Tätä on kristinusko” ja VTM, teol. yo. Jaakko Ojala ”Armon ja uskon pelisäännöt selviksi”

Ma 31.1. klo 18.30 Iso sali
teol. yo. Oliver Sivula ”Yksi kaikkien puolesta” ja teol. yo. Petteri Suomalainen ”Vapaus synnistä. Onko se mahdollista?”

Ma 7.2. klo 18.30 Iso sali
teol. yo. Hannele Kärkkäinen ”Apua! Ihminen on niin heikko” ja teol. yo. Ilkka Tiihonen ”Pelastusvarmuus ja luomakunnan uudistuminen”

Ma 14.2. klo 18.30 Iso sali
teol. yo. Aarni Saarinen ”Armovalinta ja predestinaatio” ja teol. yo. Nanni Vilpponen ”Mistä usko syntyy?”

Ma 21.2. klo 18.30 Iso sali
pastori Olli Kortelainen ”Kristittyjen sisarkansa: juutalaiset” ja pastori Sanna Marin ”Kaksi valtakuntaa: seurakunta ja valtio”

Ma 28.2. klo 18.30 Iso sali
pastori Pauli Soranta ”Onko olemassa kristillisiä elämäntapoja?” ja pastori Teemu Voutilainen ”Lämpimiä terveisiä – luentosarjan päätös”