Kahden ihmisen kädet sydämenmuodossa.

Apua ja tukea ihmissuhteisiin

Haluamme kulkea rinnallasi silloin, kun läheiset suhteet satuttavat ja arki tuntuu vaikealta.

Työntekijöidemme kanssa voit keskustella luottamuksellisesti  ihmissuhteiden ongelmista ja tulevaisuudesta. Keskustelujen aiheet voivat nousta yleisistä asioista kaikkein herkimpiin henkilökohtaisen elämän kysymyksiin. Usein työntekijöidemme kanssa keskustellaan esimerkiksi parisuhteesta, vanhemmuudesta, seurustelusta, erosta, yksinhuoltajuudesta, yksinäisyydestä ja väkivallasta.

Kun haluat keskustella, ole yhteydessä diakoniatyöntekijöihinLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Parisuhdeasioissa ota yhteyttä suoraan Kuopion perheasiain neuvottelukeskukseen.

Arkiapua lapsiperheille

Elämässä tulee vaiheita, jotka kysyvät vanhempien voimia: valvottuja öitä, tukiverkkojen ja oman ajan puutetta, sairautta, asioiden hoitamista… Näitä tilanteita voit jakaa työntekijöidemme kanssa.

Voit pyytää apua arjen paineissa ja kutsua seurakunnan lastenohjaajan ja diakoniatyöntekijän kotikäynnille. Yhdessä voimme tehdä pieniä kotitöitä, keskustella, ulkoilla tms. Työntekijä voi myös leikkiä tai ulkoilla lapsesi kanssa.

Palvelu on suunnattu pikkulasten ja alakoululaisten perheille. Apua on saatavissa arkena tunniksi tai pariksi ensisijaisesti aamupäivällä. Tapaamisia voi olla 1–5 perheenne tarpeen mukaan. Palvelu on luottamuksellista ja maksutonta.

Diakoniatyön kautta voi kysyä vapaaehtoista henkilöä lapsiperheen arjen avuksi, silloin kun väsymys tai muut ongelmat ovat pitkittyneet tai elämäntilanne äkisti muuttuu.
Johtava diakoniatyöntekijä Liisa Tiilikainen 044 7284 645, liisa.tiilikainen@evl.fi

Kun tarvitset apua perheellesi, ota yhteyttä

vastaava lastenohjaaja Virpi Rissanen 044 7284 605, virpi.rissanen@evl.fi
johtava diakoniatyöntekijä Liisa Tiilikainen 044 7284 645, liisa.tiilikainen@evl.fi

Perhekerhot

Siilinjärven seurakuntatalolla torstaisin klo 9–11.
Vuorelan kirkolla tiistaisin klo 9–11. Perhekerhoihin ei ole ilmoittautumista.

Kahvila Kupponen

Kahvilaan voit tulla viipymään tai olla vain hetkisen. Kahvila on kohtaamispaikka, johon voit tulla oman aikataulusi mukaan.
Kahvila Kupponen Vuorelan kirkolla torstaisin klo 9–11.

Lapsiparkki Perheentalolla

Kerran kuukaudessa maanantaina klo 9–12 ja
lauantaina klo 10–13. Siilinjärven Perheentalolla (Toritie 12).
Tilapäistä lastenhoitoa maksuttomasti. Yhteistyössä Perheentalo, seurakunta ja SPR Siilinjärvi.
Ilmoittautumiset Perheentalolle 044 788 9539.

Lapsi rakentaa palikoilla.

johtava diakoniatyöntekijä
Haarahongantie 4
71800 Siilinjärvi