Apua ja tukea elämään

Kenenkään ei ole hyvä olla yksin. Yhdessä keskustellen voimme ratkoa arkisen hyvinvoinnin kysymyksiä.

Voit asioida diakoniatoimistoissamme ajanvarauksen perusteella. Ota siis ensin yhteyttä diakoniatyöntekijään puhelimitse tai verkon välityksellä.

Lue lisää Yhteystiedot-sivultamme. Voit myös lähettää esirukouspyynnön.

Tarjoamme keskusteluapua niin yksityishenkilöille kuin työyhteisöille. Työntekijöitämme sitoo vaitiolovelvollisuus. Ota yhteyttä diakoniatyöntekijöihin tai pappeihimme. Verkossa voit ottaa yhteyttä pyydä apua -lomakkeenLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Tuemme toisiamme myös hengellisesti. Voit pyytää ehtoollista kotiin, ja voit tulla keskustelemaan epävarmana ja hauraana. Mietimme yhdessä, miten karikkojen yli voi päästä.

Seurakuntana rohkaisemme jokaista etsimään itselle sopivaa tapaa elää ja toimia jäsenenä omassa seurakunnassa. Osallistuminen seurakunnan toimintaan ja ihmisten kohtaaminen ovat parhaita keinoja pitää yksinäisyyden ja ahdistuksen tunteet poissa.

Diakonia auttaa

Diakonia on kristilliseen rakkauteen perustuvaa auttamista ja palvelua – tehtävä, joka perustuu Kristuksen antamaan käskyyn rakastaa toista ihmistä.  Auttaminen on kristityn elämänasenne. Tehtävänämme on auttaa ihmistä kokonaisvaltaisesti niissä ongelmissa, joiden kanssa hän kamppailee.

Seurakuntana haluamme olla yhteisö, jossa tuetaan, välitetään ja kohdataan toisemme. Edistämme hyvää elämää niin lähellä kuin kaukana. Tavoitteenamme on oikeudenmukainen yhteiskunta niin, että sen jäsenet elävät kohtuullisesti.