Arkiapua lapsiperheille

Elämässä tulee vaiheita, jotka kysyvät vanhempien voimia: valvottuja öitä, tukiverkkojen ja oman ajan puutetta, sairautta, asioiden hoitamista… Näitä tilanteita voit jakaa työntekijöidemme kanssa.

Voit pyytää apua arjen paineissa ja kutsua seurakunnan lastenohjaajan ja diakoniatyöntekijän kotikäynnille. Yhdessä voimme tehdä pieniä kotitöitä, keskustella, ulkoilla tms. Työntekijä voi myös leikkiä tai ulkoilla lapsesi kanssa.

Palvelu on suunnattu pikkulasten ja alakoululaisten perheille. Apua on saatavissa arkena tunniksi tai pariksi. Tapaamisia voi olla 1–5 perheenne tarpeen mukaan. Palvelu on luottamuksellista ja maksutonta.

Kun tarvitset apua perheellesi, ota yhteyttä

vastaava lastenohjaaja Virpi Rissanen 044 7284 605, virpi.rissanen@evl.fi
johtava diakoniatyöntekijä Liisa Tiilikainen 044 7284 645, liisa.tiilikainen@evl.fi

Lapsiparkki 2–6-vuotiaille lapsille Vuorelan kirkolla

Lapsiparkki on hoitopaikka lapselle, kun vanhempi tarvitsee omaa aikaa itselle tai esimerkiksi asioiden hoitoon. Maksuton palvelu on tarkoitettu alle kouluikäisille ja yli 2-vuotiaille lapsille. Lapsiparkkiin lapsi tarvitsee mukaan omat eväät sekä mahdollisesti myös vaipat. Parkki on avoinna klo 9–12 tai 13–16. Lapsi voi olla hoidossa myös lyhyemmän ajan.

Jokaiseen parkkiin ilmoittaudutaan aina erikseen. Ilmoittautumislinkki on avoinna edellisen viikon maanantaista alkaen. Muistathan myös perua paikan, mikäli lapsesi tulo estyy sairastumisen tai muun syyn takia. Perumiset tekstiviestillä p. 044 728 4659 tai 044 728 4629.

Lapsiparkissa toimivat lastenohjaajat Heidi Tarvainen 044 7284659 ja Sanna Lappalainen 044 7284629. Heiltä voi kysyä myös lisätietoja.

Kuvituskuvassa lapsi leikkii palikoilla