Vuorelan kirkko

Vuorela pieni kuva

Rissalantie 2, 70910 Vuorela

0172884600

Vuorelan kirkko on seurakunnan eteläinen kirkko ja seurakuntakeskus Vuorelan taajamassa, 10 kilometriä Siilinjärven keskustasta Kuopioon. Rakennus on yläkerran kirkkosalissa vietetään jumalanpalveluksia ja juhlia, alakerran kerhotiloissa kokoontuvat eri-ikäisten ryhmät. Vuorelan kirkolla palvelee myös diakoniatoimisto.

Vuorelan kirkon on suunnitellut arkkitehti Kaj Michael, ja se valmistui vuonna 1977. Rakennus vaurioitui pahoin tulipalossa syksyllä 1984, mutta seuraavana keväänä talo saatiin jälleen käyttöön laajennettuna ja korjattuna. Vuonna 1997 kirkkoon rakennettiin torni, jossa soi kolme raamatunlausein koristettua kelloa. Viimeisin laaja peruskorjaus valmistui 2016 ja alakerran tilat saivat täysin uuden muodon.

Tutustu Vuorelan kirkon kuviin.

Virtuaalinen kirkkokierros Linkki avautuu uudessa välilehdessä– kurkkaa Vuorelan kirkkoon netissä.

Kirkon vieressä on tilava parkkipaikka. Pysäköinti on maksuton.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc