Lapsi pitää kahta aikuista kädestä. Henkilöt seisovat tiellä.

Lapsille ja lapsiperheille

Tarjoamme eri-ikäisille lapsille kerhoja, leirejä ja tapahtumia seurakunnan tiloissa, kouluilla ja muissa paikoissa.

Kerhoissa, leireillä ja tapahtumissa lapsi tutustuu toisiin ihmisiin ja Jumalaan, oppii uutta ja saa hiljentyä. Myös vanhemmat ja muut aikuiset saavat tilaisuuden kohdata muita perheitä ja pohtia yhteisiä kasvatuksen, uskon ja arjen kysymyksiä.

Idea perheen iltahetkeen

Aikuisen läsnäolo lapsen arjessa on tärkeää. Aikuisen tehtävä on vahvistaa lapsen turvallisuuden tunnetta. Me Siilinjärven seurakunnassa kannustamme perheitä antamaan lapsille rauhallisen iltahetken. Illan rutiini voi olla pieni iltahartaus:

• palava kynttilä kertoo Jumalan läsnäolosta
  • Raamatun kertomus muistuttaa siitä, että Jumalan pitää meistä huolta
  • iltarukous ja iltavirsi rauhoittavat lapsen ja aikuisen mielen.

Iltapäiväkerho Kasurilan koululla

Iltapäiväkerhossa koulupäivä jatkuu rauhallisessa ja turvallisessa seurassa toisten koululaisten ja aikuisten kanssa. Kenenkään ei tarvitse olla kotona yksin!

Seurakuntamme järjestää iltapäiväkerhoa Kasurilan koululla. Iltapäiväkerhossamme koululainen saa mukavan ympäristön, turvalliset aikuiset, ohjaajat ja tekemistä koulupäivän jälkeen. Iltapäivä- eli ip-kerho on tarkoitettu 1.–2.-luokkalaisille. Kerho toimii arkisin koulupäivien jälkeen klo 12–16.30.

Hae iltapäivätoimintaan

Verkossa Wilma-järjestelmälläLinkki avautuu uudessa välilehdessä.  Lisätietoja seurakunnan järjestämistä iltapäiväkerhoista: Pirjo Ahonen, pirjo.ahonen@evl.fi, 044 7284 662.