Kaksi iloista lasta istuu tietokoneen äärellä.

Postia perheille

Voit tilata sähköpostiisi uutiskirjeemmeLinkki avautuu uudessa välilehdessä, josta saat tietoa ajankohtaisista lasten ja perheiden tapahtumista sekä puuhatehtäviä, lauluja, leikkejä ja materiaalia kirkkovuoden seuraamiseen kotona.

Pääsiäisen salaisuus

Pääsiäinen maistuu suklaalle,
pääsiäinen maistuu mämmille.
Pääsiäismunassa on pienen pieni salaisuus,
mä luulen se tipu on uus.

Oletko sinä odottanut jotakin oikein kovasti. Niin kovasti että se tuntuu ihan sydämen pohjassa asti. Saamme suunnata katseet kohti pääsiäistä suurta ja iloista juhlaa. Pääsiäisen valo alkaa jo loistaa kirkkaana ikkunoistakin sisälle. Pääsiäisruohot alkavat vihertää, pajunkissat kurkistella oksilta. Pääsiäisen värit ovat iloisia, valoisia ja kirkkaita. Puput, tiput sekä munat kuuluvat pääsiäisen koristeisiin ja ne kertovat meille uudesta elämästä. Saamme myös nauttia monista pääsiäisen herkuista. Ehkäpä olet jo syönyt muutaman pääsiäismunan ja päässyt maistamaan mämmiä vuoden takaisen odotuksen jälkeen. Kiitos, että saamme jälleen nauttia ja iloita pääsiäisen juhlasta!

Iloista ja siunattua pääsiäisen aikaa sinulle ja perheellesi.

Pääsiäisen kertomuksen löydät tästä. Voitte perheen kanssa yhdessä kulkea pääsiäisen tietä eri tapahtumien kautta.

Pääsiäispupu loikki, keväisen nurmen poikki. Tervehdyksen minulta tuo, keväisen mielen sinulle tuo. Tästä löydät lisää pääsiäislauluja ja leikkejä, ehkäpä uusiakin. Niitä onkin yhdessä mukava laulella ja leikkiä.

Tipu vai pupu? Kumpiko askartelu olisi kivempi? Täältä mallit pääsiäisaskarteluun.

Pääsiäis-aiheisia munia korissa ja ruoholla, sekä keltaisia narsisseja.

lastenohjaaja
Haarahongantie 4