Käsi, joka pitelee karttapalloa, taustalta heijastuu kirkas valo.

Lähetys- ja avustustyö

Kansainvälinen työmme on laaja-alaista tukea ja rukousta lähellä ja kaukana elävien lähimmäistemme puolesta, ja ihan jokaista kristittyä kutsutaan mukaan yhteistyöhön.

Ajankohtaista

Kansainvälisyys näkyy muun muassa lähetystyön, kansainvälisen diakonian, ystävyysseurakunnan Tarton Paavalin seurakunnanLinkki avautuu uudessa välilehdessä, keräysten, Kauneimpien joululaulujen, maahanmuuttajatyön, ryhmien kokoontumisten, rukouksen ja erilaisten vierailujen ja koulutusten kautta.

Maahanmuuttajatyötä teemme Siilinjärvelle muuttaneiden maahanmuuttajien kanssa. Työtä tehdään yhteistyössä Siilinjärven kunnan, Setlementti Puijolan sekä muiden paikallisten ja valtakunnallisten järjestöjen kanssa. Tule mukaan kansainväliseen työhön Siilinjärvellä!

Tule mukaan lähetyspiireihin, lähetysrenkaaseen ja muihin kansainvälisen vuorovaikutuksen tilanteisiin!

Työntekijämme maailmalla ja tuettavat kohteet

Siilinjärven seurakunnalla on työntekijöitä tekemässä lähimmäisen rakkauden työtä myös maailmalla. Tuemme seuraavia kohteita ja työntekijöitä, jotka tukevat ihmisiä eri puolilla maailmaa erilaisissa tehtävissä. Kotimaassa työskennellessään työntekijät vierailevat seurakunnan tilaisuuksissa, kouluissa, lähetyspiireissä ja muissa ryhmissä. Lue lähettiemme uusimpia kuulumisia kootusti täältä tai tutustu lähetystyön Lähetysrengas-kirjeeseenLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Työntekijämme maailmalla:

Lisäksi tuemme:

kappalainen
Haarahongantie 4
71800 Siilinjärvi

maahanmuuttajatyö, lähetystyö, aikuisrippikoulut.

Kasurilan koulun koulukummi

Lähetyskauppa

Haarahongantie 4, 71800 Siilinjärvi.
Avoinna syys-toukokuussa keskiviikkoisin klo 12.15–15 ja sopimuksen mukaan. Kesäaikaan ajoittain ja sopimuksen mukaan.

Lähetyskaupassa myydään pääsääntöisesti seurakuntalaisten tekemiä kortteja, adresseja ja muuta lahjatavaraa. Myös villasukkia, lapasia, tyynyliinoja, mattoja, liinoja ja pehmoleluja.

Myynti tukee seurakunnan yhteistyökumppaneiden työtä maailmalla. Ostaessasi edistät muun muassa koulutuksen, terveydenhuollon ja rauhan asioita eri puolilla maailmaa.

Lahjoita

• Vanhoja (tai uusiakin) postimerkkejä, -kortteja ja rahoja, jotka huutokaupataan lähetysjärjestöjen toimesta. Tuotto käytetään esimerkiksi kasvatuksen ja koulutuksen edistämiseen kehitysmaissa.
  • Voittoja lähetystyön arpajaisiin.
  • Lankoja, joista tehdään villasukkia ja lapasia myytäväksi.
  • Kynttilänpätkiä, joista tehdään uusiokynttilöitä myyntiin lähetystyön hyväksi.
  • Vanhoja silmälaseja, jotka lahjoitetaan kehitysmaihin uusiokäyttöön.

Tarvikkeet voit tuoda Vuorelan kirkolle tai Siilinjärven seurakuntatalolle. Lisätietoja lahjoitettavista tarvikkeista löydät vapaaehtoistyo.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä sivuilta Lahjoita-tehtävistä.

Vapaaehtoiseksi

Lähetystyön myyjäiset ja moni toiminta mahdollistuu vapaaehtoisten työpanoksella. Tule sinäkin mukaan mahdollistamaan lähetyksen toimintaa Siilinjärvellä ja sitä kautta tukemaan lähimmäisiä maailmalla. Ota yhteyttä tai katso seurakunnan vapaaehtoistehtävät Vapaaehtoistyö.fi-sivustoltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.