Kädet. Pappi ojentaa ehtoollisleivän toisen ihmisen avoimiin käsiin.

Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelus on seurakuntaelämän sydän. Kokoonnumme jumalanpalvelukseen pyytämään ja saamaan voimaa elämäämme. Sanassa ja ehtoollisessa kohtaamme Jumalan. Samalla voi kohdata myös toisen kirkossa kävijän.

Siilinjärven kirkossa on jumalanpalvelus joka sunnuntai kello 10. Vuorelan kirkossa on jumalanpalvelus sunnuntaisin kello 13 syyskuusta toukokuuhun. Lisäksi järjestämme ilta-aikaan messun Vuorelan kirkossa kerran kuukaudessa. Jumalanpalvelukset valmistellaan yhdessä seurakuntalaisten kanssa.

Siilinjärven ja Vuorelan kirkon aulassa on rukouslaatikko, johon voit jättää esirukouspyynnön. Pyyntöjen puolesta rukoilaan sunnuntain messun yhteydessä. Rukouspyynnön voi jättää myös verkossa.

Jumalanpalveluksessa voit osallistua auttamistyöhön lahjoittamalla kolehtiin. Sillä tuetaan mm. hätään ja kriisiin joutuneita, kristillistä kasvatusta ja seurakuntatyötä ympäri maailman. Kolehtikohteista löydät tiedon kunkin jumalanpalveluksen tiedoista.

Jumalanpalvelukset Siilinjärven kirkosta lähetetään seurakunnan Nettiradiossa.

Rukoushetki keskiviikkona

Siilinjärven kirkossa kokoonnutaan keskiviikkoisin rukoushetkeen klo 12. Siinä liitytään kirkon yhteiseen rukoukseen oman ja maailman elämän puolesta. Rukoushetki kestää noin 15 minuuttia.
Rukoushetket lähetetään seurakunnan Nettiradiossa.