Kuorot

Monimuotoinen musiikki tarvitsee tekijänsä. Kutsumme mukaan laulajia ja soittajia rakentamaan yhdessä elävää musiikkia.

Jos haluat osallistua kirkon musiikkiin muutenkin kuin liittymällä yhteiseen lauluun, ota yhteyttä seurakunnan kanttoreihin, jotka ohjaavat sinut sopivaan ryhmään: Gospelkuoro LähteeseenSola Gratiaan tai Virsikuoroon.

Kuoroissa laulaminen edellyttää jonkin asteista sitoutumista kuoron esiintymisiin kirkossa ja muualla seurakunnan tilaisuuksissa. Tervetuloa laulamaan!

Gospelkuoro Lähde

Gospelkuoro Lähde laulaa uutta hengellistä musiikkia, muun muassa Nuorten Veisuja ja Simojoen ja Löytyn lauluja. Lähde on tottunut esiintymään Perjantaimessuissa ja seurakunnan iltatilaisuuksissa. Kuoroon ovat tervetulleet kaikki lauluintoiset, vanhoja riparilauluja muistelevat tai mukavaa lauluseuraa kaipaavat noin 20–60-vuotiaat.

Kuoro harjoittelee perjantaisin klo 17.30–19 Siilinjärven seurakuntatalon Valo-salissa. Harjoituksia on kevään aikana myös torstaisin, tarkempi ohjelma kuoronjohtajalta. Kevään ensimmäiset harjoitukset pidetään pe 19.1. Lisätietoja saat kuoronjohtaja kanttori Tuukka Heikkilältä.

Sola Gratia

Sola Gratia on neliääninen sekakuoro, jonka ohjelmisto koostuu hengellisistä kuoroteoksista, psalmeista ja virsistä. Sola Gratia esiintyy jumalanpalveluksissa ja muissa seurakunnan tilaisuuksissa. Kuorossa on noin 25 nais- ja mieslaulajaa.

Sola Gratia harjoittelee keskiviikkoisin klo 18–19.30 Siilinjärven kirkossa. Kevään ensimmäiset harjoitukset pidetään ke 17.1. Kuoroon otetaan uusia laulajia, erityisesti miehiä. Laulajilta ei edellytetä nuotinlukutaitoa tai aiempaa kuorolaulukokemusta, peruslaulutaito riittää. Lisätietoja saat kuoronjohtaja kanttori Vesa Kajavalta.

Virsikuoro

Virsikuoro laulaa yksiäänisesti erityisesti virsiä mutta myös hengellisiä lauluja. Kuoron ominta esiintymisaluetta ovat terveyskeskuksen ja vanhainkotien hartaudet sekä sunnuntain jumalanpalvelukset.

Virsikuoro harjoittelee keskiviikkoisin klo 14.30–15.30 Siilinjärven seurakuntatalon Kaste-salissa. Kevään ensimmäiset harjoitukset pidetään ke 17.1. Kysy rohkeasti lisää kuoronjohtaja kanttori Tuukka Heikkilältä.

Vivox-kvartetti

Tuorein musiikkiryhmämme Vivox-kvartetti on ns. vahvistettu kvartetti, jossa laulaa neljä naista ja neljä miesta. Vivox-kvartetti esiintyy seurakunnan tilaisuuksissa. Ryhmään ei tällä hetkellä haeta uusia laulajia. Ryhmää ohjaa kanttori Vesa Kajava.

Musiikkia nuorille

Nuorten kuoro

Kiinnostaako laulaminen kuorossa? Nuorten kuoron laulajat ovat yläkoululaisia ja sitä vanhempia laulutaitoisia nuoria. Nuorten kuoro harjoittelee keskiviikkoisin klo 16.30–17.30 Siilinjärven kirkossa. Kevään ensimmäiset harjoitukset pidetään ke 17.1. Jos olet kiinnostunut lauluharrastuksesta, ota yhteyttä kanttori Vesa Kajavaan.

Bänditila

Voit varata seurakuntatalon bänditilaa, josta löytyy muun muassa sähkörummut, koskettimet, basso, sähkökitara ja akustisia kitaroita. Bändeillä on myös mahdollisuus halutessaan päästä esiintymään seurakunnan tapahtumiin. Kysy lisää kanttoreilta.

Lapsikuoro ja kirkkomuskarit

Yhdessä musisoiminen on kivaa. Lapsikuorossamme laulaa alakouluikäisiä lapsia. Muskareissa laulavat, soittavat ja leikkivät alle kouluikäiset 3-vuotiaista alkaen lapsiryhmässä tai perheryhmässä.

Lapsikuoro

Lapsikuoro sukeltaa musiikkiin lauluin ja leikein. Kuoro harjoittelee keskiviikkoisin klo 17–18 seurakuntatalon Helmi-salissa ja mukaan mahtuu aina myös uusia kuorolaisia. Kuorossa laulaminen on maksutonta.

Kuoro on suunnattu esi- ja alakouluikäisille lapsille. Kuoro esiintyy muun muassa perhekirkoissa ja joulun alla Kauneimmissa joululauluissa. Kuoroa johtaa kanttori Marjaana Kaisto.

Perhemuskari

Perhemuskari on lasten ja aikuisten, kaikenikäisten toiminnallinen puolituntinen, minne voivat tulla vanhemmat, mummit, ukit tai kummit lasten kanssa. Musiikki sykkii meissä kaikissa. Vaikka et osaisi laulaa tai soittaa, tärkeintä on nauttia ja rohkaistua yhdessä lapsen kanssa tekemisestä, soittamisesta, kuuntelemisesta ja laulamisesta.
Perhemuskari kokoontuu Vuorelan kirkolla ja Siilinjärven seurakuntatalolla. Perhemuskari on maksuton.

Perhemuskarit Vuorelan kirkolla, Rissalantie 2, torstaisin klo 16.45–17.30 ja 17.45–18.30.
Vuorelan muskarit kokoontuvat kevätkaudella huhtikuun loppuun asti. Muskareiden kevätkekkerit Ruokoniemen leirikeskuksessa 2.5. Ilmoittaudu muskariin

Perhemuskari Siilinjärven seurakuntatalolla, Haarahongantie 4, joka toinen tiistai klo 17-17.45.
Muskari kokoontuu kevätkaudella seuraavasti: 26.3., 9.4. ja 23.4. Muskarin kevätkekkereitä vietämme Ruokoniemen leirikeskuksessa 2.5.
Ilmoittaudu muskariin

johtava kanttori