Info ja asiointi seurakunnassa

Verkkosivuiltamme saat perustietoa useimmin hoidettavista virastoasioista ja siitä, miten missäkin tilanteessa on kätevin edetä. Epäselvissä asioissa voit aina ottaa yhteyttä seurakuntatoimistoon.

Seurakuntatoimisto

Haarahongantie 4, 71800 Siilinjärvi
siilinjarven.seurakunta@evl.fi

Aukioloajat

Puhelinpalvelu 017 288 4600 avoinna
- maanantaista torstaihin klo 9–11 sekä
- maanantaisin ja keskiviikkoisin myös klo 12–14

Seurakuntatoimisto avoinna käyntiosoitteessa (Haarahongantie 4) keskiviikkoisin klo 9–11 ja klo 12–14.

Perjantaisin suljettu.

Aukioloaikojen poikkeukset

Seurakuntatoimistossa hoidat

• hautajaisjärjestelyt
  • ristiäisten, häiden ja muiden tilaisuuksien tila- ja henkilövaraukset
  • kirkkoon liittymisen

Seurakuntamme jäsenrekisteriasiat hoitaa Kuopion aluekeskusrekisteri. Näitä ovat mm. virkatodistustilaukset, seurakuntaan liittyminen, avioliiton esteiden tutkiminen ja kasteiden rekisteröinti.

Kuopion aluekeskusrekisterin yhteystiedot
Käyntiosoite: Museokatu 4, Kuopio. Avoinna arkisin klo 9–15
Postiosoite: PL 1064, 70101 Kuopio
Puh. 010 5733 100, ma-pe klo 9–15
Sähköposti: keskusrekisteri.kuopio@evl.fi (HUOM! Virkatodistustilaukset täältä, ei sähköpostilla)

Seurakunnan kirkot ja tilat ja tilojen vuokraaminen

Tietoa perhejuhlista

Työntekijöiden yhteystiedot

Laskutusosoite

Päätöksenteko seurakunnassa

Palaute ja yhteydenottopyyntö

Liity kirkkoon

Kirkkoon liittyminen tarkoittaa liittymistä kotikuntasi seurakuntaan. Kirkkoon liittyminen on mahdollista verkossa ja postitse lähetettävällä lomakkeella sekä henkilökohtaisella käynnillä seurakuntatoimistossamme tai Kuopion aluekeskusrekisterissä.

Kaste, rippikoulu ja konfirmaatio ovat oleellinen osa kirkkoon kuulumista. Voit lähettää kirkkoon liittymislomakkeen, vaikka sinua ei olisi kastettu tai konfirmoitu. Jos haluat liittyä kirkkoon aikuisena etkä ole käynyt rippikoulua, ota yhteyttä pappeihimme ja sovi yksityisrippikoulun käymisestä.

Lue lisää kirkkoon liittymisestäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Liity kirkkoon verkossa

Liity kirkkoon -verkkopalvelunLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta voit liittyä kirkkoon tietoturvallisesti. Jos kirjaudut palveluun pankkitunnuksilla, valtaosa tarvittavista tiedoista saadaan suoraan väestötietojärjestelmästä. Voit myös lähettää palvelun kautta seurakuntaan yhteydenottopyynnöön, jonka avulla kirkkoon liittyminen voidaan laittaa vireille. Jäsenyytesi on voimassa vasta, kun seurakunta on vahvistanut asian.