Kaksi lasta alttarilla. Lapsi saa papilta käteensä ehtoollisleivän.

Perhekirkko ja pyhäkoulu

Lapsi ja lapsen äänet kuuluvat kirkkoon. Pienet ja isot tarvitsevat pysähtymistä ja pyhiä hetkiä.

Perhemessu on suunniteltu lapsille sopivaksi, ja se sisältää nähtävää ja tehtävää. Perhemessuja vietetään kirkoissamme useita kertoja vuodessa. Lapset ja perheet ovat tervetulleita kaikkiin jumalanpalveluksiin, ja messuissa niin lapset kuin aikuiset saavat osallistua ehtoolliselle.

Vaikka välillä jumalanpalvelukset rakennetaan aikuiskävijöiden tarpeista käsin, haluamme lasten silloinkin viihtyvän jumalanpalveluksessa. Siilinjärven kirkkoon olemme tehneet lapsille pienen lastenpaikan ja kirkkokassit, joista löytyy pientä puuhaa. Kirkon etuosassa voi myös istua lattialla kirkkotyynyllä. Vuorelan kirkossa lapsille on oma pieni leikkitila.

Pyhäkoulut arkena ja sunnuntaina

Seurakuntatalolla Helmi-salissa iltamessu 11.4. ja 23.5. klo 18.00. Lapsille oma messupyhis isossa kerhotilassa.

Pyhäkoulun kuuluvat raamatunkertomukset, leikit ja laulut. Pyhäkouluja ohjaavat seurakunnan vapaaehtoiset.
Messupyhis iltamessun yhteydessä Vuorelan kirkolla sunnuntaina 7.4.,5.5. klo 17

Kaakopyhis on lasten ja lapsiperheiden uusi mahdollisuus olla ikiaikaisten kertomusten äärellä.
Vuorelan kirkolla klo 17 sunnuntaisin. Pyhiksen kokoontumiset 17.3.,24.3.,14.4.,21.4.,28.4.,12.5.,19.5.,26.5.

Kysy lisää