Mies seisoo ikkunan ääressä ja katsoo ulos ikkunasta.

Henkinen hyvinvointi

Edistämme alueellamme asuvien hyvinvointia. Voit osallistua osallistua avoimiin ryhmiin tai vapaaehtoistoimintaan.

Avoimet ryhmät

Kaikenikäisten kahvila Kupponen kokoontuu Vuorelan kirkolla. Arjen aterialle voi tulla kuka tahansa, tarjolla edullinen lounas tai päivällinen Vuorelassa. Arjen aterian yhteydessä vapaaehtoiset vetäjät pitävät erilaisia ryhmiä, joihin voi osallistua mukaan. Lue lisää tapahtumakalenterista ja aikuisten säännöllisestä toiminnasta

Vapaaehtoistyö

Vapaaehtoistyö seurakunnassa antaa elämälle uutta virtaa ja merkitystä.  Tarjoamme monenlaisia tehtäviä, joihin voit tulla mukaan lyhyeksi tai pidemmäksi aikaa. Voit ilahduttaa ihmisiä monella tavalla. Kertaluontoiset talkoot vai sitoutumista vaativia tehtäviä? Joudut miettimään mikä on sinun tapasi olla vapaaehtoinen. Vanhukset ilahtuvat vierailustasi, ja odottavat käyntiäsi. Ehkä haravointitalkoot hautausmaalla onkoin enemmän sinun juttusi? Sekin sopii hyvin. Haluatko antaa osaamistasi vaikka soitonopetukseen varattomalle perheelle? Ehkä kuorolaulu tai arvokas arkunkantajan tehtävä viimeisellä matkalla? Mahdollisuuksia on monia. Kurkista täältä, millaisia vapaaehtoistehtäviä Siilinjärvellä on juuri nyt tarjolla.

Mielenterveys- ja päihdetyö

Mielenterveyteen, päihteisiin ja muihin riippuvuuksiin liittyvissä kysymyksissä tarjoamme matalan kynnyksen keskusteluapua. Teemme kotikäyntejä tarvittaessa. Ohjaamme kunnallisten ja  järjestöjen palvelujen piiriin ja varmistamme, että saat itsellesi sopivaa apua. Tarjoamme myös sopivaa vapaaehtoistyötä oma tilanteesi huomioiden. Voimme koota erilaisia vertaistukiryhmiä toiveesta. Kuljemme rinnallasi niin kauan, kuin itse toivot. Emme jätä yksin ketään.