Kädet neulomassa. Ihminen neuloo punaista neuletta.

Käsityöryhmät

Lähetyksen kätten työt

Kätten töissä pääset kuulemaan kansainvälisestä työstä maailmalla ja tekemään kädentöitä yhdessä toisten kanssa. Kätten työt kokoontuu keskiviikkoisin klo12.15–15 seurakuntatalon lähetyskellarilla. Klo 12 osallistumme rukoushetkeen kirkossa. Kätten töihin kuuluu käsitöitä, askartelua ja kohtaamisia vapaaehtoisten ohjaamana. Toiminta on avointa kaikille ja voit osallistua oman aikataulusi mukaan. Kätten töihin voi rohkeasti tuoda myös omat ideat. Käsityöt ja askartelut tehdään lähetyskauppaan myytäväksi yhdessä iloiten tietotaitoja jakaen. Pajatoimintaa luotsaa Sirpa Tuomisto.

Kätten töiden aikana on auki myös lähetyskauppa, josta voit ostaa käsitöitä, adresseja, kortteja ja lahjatuotteita. Putiikin tuotolla tuetaan lähetystyötä.

Näpertäjät

Kaikille avoin Näpertäjät kokoontuu Vuorelan kirkon alasalissa kerran kuussa maanantaisin klo 10–12. Tule mukavaan joukkoon askartelemaan ja tekemään käsitöitä vapaaehtoisten ohjaamana. Tuotokset myydään seurakunnan tapahtumissa lähetystyön hyväksi. Näpertäjien toimintaa organisoi Eija Laitanen.

Kutomaan

Siilinjärven seurakuntatalolla on kahdet kangaspuut, joilla voit tulla kutomaan mattoja ja poppanoita. Kutomassa voi käydä arkipäivisin klo 9-15. Mattoja tehdään myös tilaustyönä.

• Poppana valkoinen loimi 7 €/metri.
  • Matto musta loimi 8 € /metri.
    Mitataan koko loimi.
  • Matonkuteita 4 €/kg. Kuteita saatavissa ajoittain.

Tuotto ohjataan lähetystyölle
Lisätietoja: Sirpa Tuomisto 040 560 7039.