Viisi nuorta makaa nurmikolla selällään päät vastakkain.

Ohjaajakoulutukset

Muistatko oman riparin isoset tai harrastekerhon ohjaajat? Sinustakin voi tulla yksi heistä. Koulutamme rippikoulun käyneitä nuoria ohjaustehtäviin lasten ja nuorten leireille, rippikouluihin sekä harrastekerhoihin.

Koulutukset opettavat mm. ryhmänohjaustaitoja, pelien ja leikkien ohjaamista sekä leirielämää. Samalla saa pohtia elämän tärkeitä asioita.

Koulutus alkaa elokuussa tapaamisillla ja Starttileirillä. Leirien lisäksi koulutukseen kuuluu yhteisiä tapahtumia, Iske-iltoja kerran kuussa ja tapaamisia sekä pienryhmässä toimimista isoppiohjaajien johdolla. Koulutus päättyy maaliskuussa Iske-ohjaajien leiriin.

ISKE-ohjaajakoulutus  2023–2024

Katso lisää ja ilmoittaudu.

Syyskausi 2023:

Iske-alkaa! ke 30.8. klo 17–19. Helmi-sali.

Starttileiri Ruokoniemessä 15.–17.9. Starttileirin osallistumismaksu 48 €. Perhe voi taloudellisen tilanteen takia hakea maksuvapautusta.

Iske-ilta 25.9. klo 17–19,

la 28.10 Bussiretki Kajaaniin nuorisotapahtumaan Yhdessä?

Nuorten Joulujuhla 4.12. 2023

Kevätkausi 2024:

Iske-ilta 11.1. klo 17–19,

Ruokoniemen toimintapäivä la 3.2.

Iske-ilta 18.3. klo 17–19. Siilinjärven srk-talolla

ISKE-ohjaajien päätösleiri 22.–24.3. Ruokoniemessä.Leiri päättyy juhlaan Vuorelan kirkolla heti leirin päätyttyä.

Kerhonohjaajaksi syksyllä 2024

Haluaisitko ohjata itseäsi nuorempia ryhmissä ja leireillä? Haluaisitko käyttää taitojasi ja lahjojasi alakouluikäisten parissa? Ohjaushommissa saat harjoitella ryhmänohjaustaitoja ja käyttää luovuutasi yllin kyllin!

Tule mukaan ISKE-ohjaajakoulutukseen. Ilmoittautumislomakkeella kysytään kiinnostustasi harrastusryhmän ohjaamiseen ja tapahtumien järjestämiseen (Perhetapahtumat ja Vipinää-illat Vuorelassa ja Siilinjärvellä)

Saat eväitä siihen, miten hallita ryhmää ja miten ottaa huomioon erilaiset osallistujat. Pohdimme myös millainen on turvallinen ryhmä. Opit siinä sivussa uusia alakouluikäisille sopivia pelejä ja leikkejä!

Nuori ohjaaja on ryhmän sydän ja lapset ovat toiminnassa tärkeimpänä. Kun olet itse innokas toimimaan, se sama into tarttuu myös ryhmäläisiin.

Kerro meille, jos sinulla olisi idea ryhmätoiminnan sisällöksi.

Ohjaamistyöstä maksetaan pieni palkkio. Monelle nuorelle seurakunta on eka työpaikka.

Kysymyksiä kurssista ja ohjaajana toimimisesta alakouluikäisten ryhmissä ja leireillä voit esittää Anne Roivaiselle p. 044 728 4653 tai Tuomo Toivaselle p. 044 728 4654. Sähköposti muotoa: etunimi.sukunimi@evl.fi

Apuohjaaja- eli Apparikurssi 6.–7.-luokkalaisille marraskuussa 2024

Hauska käytännönläheinen kurssi sisältää viisi kokoontumista: 7.11., 14.11., 21.11., 28.11. Kurssilla teemme porukalla Vipinää-iltoja ja Kirkonmäki kuhisee Valoa-tapahtumaa. Katso lisää.

Lue lisää koululaisten ryhmistä.

Kysy lisää isoskoulutuksesta ja Nuiskusta

71800 Siilinjärvi

Ahmon koulun ja Siilinjärven lukion koulukummi

Kysy lisää kerho-ohjaajakoulutuksesta