Käsi kirjoittaa muistiinpanoja kannettavan tietokoneen ääressä.

Tuemme työssä ja työpaikalla

Yhteiskunnallisen työn pappimme ja diakoniatyöntekijämme ovat tukenasi työelämässä. He kulkevat työyhteisön ja yksittäisen työntekijän rinnalla ja kuuntelevat huolia. He ovat käytettävissä myös työttömyyden kohdatessa.

Tavoitteenamme on tukea työntekijän, yrittäjän ja työyhteisön työhyvinvointia ja jaksamista ihmissuhteissa, työelämän muutoksissa ja muissa elämän kysymyksissä. Meidät voi pyytää vierailulle työpaikalle säännöllisesti tai johonkin tiettyyn tilanteeseen.

Luottamuksellista keskustelua

Teemme työtä työyhteisön tarpeiden mukaan. Keskustelut käydään kunkin ihmisen elämän kannalta keskeisistä aiheista. Keskustelu on aina luottamuksellista ja työntekijöillämme on vaitiolovelvollisuus. Uskonnollisista asioista puhumme vain keskustelukumppanin aloitteesta.

Työntekijämme voi kutsua työpaikalle kohtaamaan työntekijöitä, osallistumaan esimerkiksi työhyvinvointitapahtumaan tai pitämään hartaushetki kirkollisen juhlapäivän aikaan. Yhteistyössä yrittäjien kanssa voimme järjestää myös kirkkopyhiä ja konsertteja tai muita tapahtumia.

Tuemme kriisissä

Työpaikat voivat kutsua seurakunnan työntekijän tuekseen myös jonkin onnettomuuden tai kriisin aikana. Irtisanomistilanteessa henkilöstö saattaa tarvita erityistä tukea ja silloin voimme tukea työntekijöitä merkittävästi. Tällöin seurakunnan työntekijät tulevat mukaan työpaikan henkisen tuen organisaatioon. Tämä työ alkaa sujuvammin ja on helpompaa, jos seurakunnalla on jo aikaisemmin ollut jonkinlainen yhteys työpaikkaan.

Autamme mielellämme, joten ole yhteydessä, jos yrityksesi ja työntekijäsi kaipaavat apuamme.

Kirkon yhteiskunnalliseen työhön kuuluu eri tavoin vaikuttaminen ympäröivässä yhteiskunnassa ja luomakunnassa. Kristillisenä seurakuntana puolustamme kohtuullista elämäntapaa ja heikommista välittämistä.

Lue lisää seurakuntamme auttamistyöstä arjen ongelmissa.