Henkilöstöuutisia

Kanttorin virka julistettiin haettavaksi. Tukitoimintojen ammattinimikkeitä nykyaikaistetaan. Lastenohjaaja eläköityy.

taustalla siivooja pyyhkii pöytiä seurakuntatalon salissa, etualalla siivousvälinekärry

Siivoojan työnimike vaihtuu toimitilahuoltajaksi ensi vuonna.

Kanttorin virka haettavaksi

Kanttori Airi Heiskasen eläköitymisen myötä seurakunnan kanttorin virka tulee avoimeksi. Kirkkoneuvosto on julistanut Siilinjärven seurakunnan ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävän kanttorin viran haettavaksi 20.11.2023 klo 12 mennessä. Virkaa haetaan sähköisesti KirkkoRekry-järjestelmän kautta.

Kirkkoneuvosto valitsi viranhaun valmisteluryhmän, jonka tehtävänä on hakemusasiakirjojen perusteella valita hakijoista haastatteluun kutsuttavat, haastatella hakijat ja tehdä kanttorin virkaan valittavasta esitys kirkkoneuvostolle. Valmisteluryhmään valittiin kirkkoherra Olli Kortelainen, johtava kanttori Vesa Kajava, talousjohtaja Anu Kopponen, valtuutetut kanttori Ossi JauhiainenAnita Snellman ja Tapio Markkanen.

Valmisteluryhmän esityksen perusteella kirkkoneuvosto päättää kanttorin virkaan valittavasta kokouksessaan joulukuussa. Uusi kanttori aloittaa työnsä 1.3.2024.

Tehtävää koskevat tiedustelut:
johtava kanttori Vesa Kajava, p. 044 728 4617 tai kirkkoherra Olli Kortelainen p. 044 728 4611.

Ammattinimikkeet nykyaikaan

Kirkkoneuvosto vaihtaa muutamia seurakunnan työnimikkeitä työnkuvaa ja työstä olevaa vastuuta vastaavaksi sekä nykypäivään sopivammaksi. Päätöksestä ei muodostu lisäkustannuksia tai -säästöjä, eikä muutoksella ole vaikutusta työsopimuksiin tai toimenkuviin. Uudet työnimikkeet otetaan käyttöön 1.1.2024.

Siilinjärven seurakunnan seurakuntatoimistossa työskentelee kolme toimistosihteeriä. Toimistosihteereiden ammattinimike vaihtuu palvelusihteeriksi. Seurakunnan eri kiinteistöillä työskentelevän neljän emännän ammattinimike muuttuu ruokapalveluvastaavaksi. Kahden eri kiinteistöissä työskentelevän siivoojan uusi työnimike on toimitilahuoltaja.

talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi

Lastenohjaaja eläkkeelle

Lastenohjaaja Merja Manninen on irtisanoutunut työstään 1.1.2024 alkaen eläkkeelle siirtymisen vuoksi.

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 25.10.2023

Anu Kopponen