Hallinto-oikeus hylkäsi valituksen

Siilinjärven seurakunnan I kappalaisen valintamenettelystä tehty valitus Itä-Suomen hallinto-oikeuteen on hylätty.

Pauli Soranta seisoo hymyillen kirkon ovella

Kappalaiseksi valittu Pauli Soranta

Siilinjärven seurakunnan kirkkovaltuusto teki joulukuussa 2022 päätöksen valita Pauli Soranta seurakunnan I kappalaisen virkaan. Kirkkoneuvoston ja valitsijatyöryhmän kappalaisen virkaan esittämä, mutta kirkkovaltuuston äänestyksessä valitsematta jäänyt pastori Kati Jansa teki kappalaisen viran valintamenettelystä valituksen Itä-Suomen hallinto-oikeuteen.

Itä-Suomen hallinto-oikeus on nyt hylännyt Kati Jansan valituksen.

Hallinto-oikeuden päätöksestä voi vielä valittaa korkeimpaan hallinto-oikeuteen, mikäli korkein hallinto-oikeus antaa valitusluvan. Valitusaika on 30 päivää. Jos päätöksestä ei valiteta, kirkkovaltuuston päätös saa lainvoiman ja näin ollen Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli voi helmikuun istunnossaan antaa Sorannalle viranhoitomääräyksen Siilinjärven seurakunnan I kappalaisen virkaan.

Lue lisää: Kappalaisen valintamenettelystä valitus hallinto-oikeuteen - Siilinjärven seurakunta (siilinjarvenseurakunta.fi)

Olli Kortelainen
Olli Kortelainen