Suorituslisä kannustaa työntekijää

Siilinjärven seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi suorituslisän maksamisesta yhteensä 18 seurakunnan työntekijälle ensi vuonna.

Suorituslisä on osa seurakunnan työntekijöiden kannustavaa palkitsemista ja se perustuu työntekijälle asetettuihin tavoitteisiin ja työnantajan tekemään työsuorituksen arviointiin. Suorituslisän kannustavuus perustuu siihen, että työntekijä voi omalla työsuorituksellaan vaikuttaa työn lopputulokseen ja siten myös omaan palkkatasoonsa.

Suorituslisää maksetaan 1,5 % henkilöstön peruspalkkojen yhteismäärästä. Suorituslisään käytettävien varojen suuruus päätetään vuosittain seurakunnan budjetin vahvistamisen yhteydessä.

Siilinjärven seurakunta kannustaa ensi vuonna suorituslisällä 18 viranhaltijaa ja työntekijää.

Lisätiedot:
kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi